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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.8 no.2 = no.27, 2005년, pp.137 - 144
The possibility of resonance exists always in railway bridges unlike highway bridges because railway bridges are loaded repeatedly by specific trains which has equidistant wheel loads. Resonance phenomenon of the bridge can be broken out when exciting frequencies by tram determined from the speed an...
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Rail Bridges For Speeds > 200km/h, ERRI D 214/RP9, European Rail Research Institute, 1999
Wakui, H. Matsumoto, N. and Watanabe, T., 'Design Impact Factor for Concrete Railway Bridges', Quarterly Report of RTRI, Vol.30, No.2, May 1989, pp.89-96
Y.B. Yang, J.D. Yau & L.C. Hsu, 'Vibration of Simple Beams due to Trains Moving at High Speeds', Engineering Structures, 19(11), 1997, pp.936-944
김성일, 곽종원, 장승필, '교량의 지간장과 고속전철하중 유효타격간격 사이의 관계에 따른 공진현상', 한국지진공학회 논문집, 제 3권 2호, pp.67-75, 1999.6
김성일, '고속철도 교량의 교량-열차 상호작용해석', 박사학위논문, 서울대학교, 2000
고속전철 교량/터널구조 및 유지관리 시스템 개발(교량부문) 1단계 보고서, 한국건설기술연구원, 1999.10
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