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NTIS 바로가기한국의류산업학회지 = Journal of the Korean Society for Clothing Industry, v.8 no.4, 2006년, pp.427 - 432
The purpose of this study was 1) to segment the market of inbound Japanese tourists based on the importance of tour activity that tourists perceived and 2) to examine the behavior of each segmentation purchasing cultural fashion items in Korea. Data were collected using a self-administered questionn...
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김현지 (2004) 부산시 방문 일본인 관광객의 추구편익에 따른 시장 세분화. 관광 . 레저연구, 16(3), 83-100
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이종철 (2004) 일본관광객의 한국방문 추세분석 -관광상품 및 정책 개발에 주는 시사점- 한양대학교 국제관광대학원 석사학위논문
황진수 (2004) 의사결정나무분석방법을 이용한 방한 일본인 쇼핑관광객의 상품구매행동의 특성에 관한 연구, 세종대학교 대학원 석사학위논문
한국관광공사 (1983-1997) 외래객여론조사
한국관광공사 시장조사부 (1998) 쇼핑관광 활성화를 위한 방안
한국관광공사 (1998-2004) 외국관광객실태조사
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Kozak, M. (2002) Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations. Tourism Management, 23, 221-232
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