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초록
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본 논문에서는 운송비용과 재고유지비용의 합을 최소화하는 것을 목적으로 유한 계획기간 동안의 수요를 충족시키는 동적 랏사이징 문제를 다룬다. 운송비용을 고려하는 기존의 랏사이징 모형들과는 달리 운송 트럭의 대수에 따라 계단형으로 운송비용이 증가하는 경우를 다루고 있다. 이 문제를 선형정수모형으로 모델링하며 그리디 방식의 휴리스틱을 제안한다. 제안된 휴리스틱의 성능을 평가하기 위해 계산실험을 수행하며, 그 결과 매우 짧은 시간 안에 최적해에 가까운 해를 찾을 수 있음을 보여준다.

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문제 정의

  • This paper is concerned with the single-item dynamic lot-sizing problem in which the transportation costs are computed by the number of trucks, i.e., stepwise transportation costs. The objective is to minimize the sum of transportation and inventory holding costs.
  • , stepwise transportation costs. The objective is to minimize the sum of transportation and inventory holding costs. Unlike the previous research articles that assume the linear transportation cost, we consider the case in which the linear transportation cost is computed by the number of trucks used.
  • In general, companies try to fully utilize the trucks if possible to minimize the transportation costs, the associated inventory holding costs increase. These results in the basic trade-off between the transportation and inventory holding costs, and the focus of this paper is to suggest the algorithm that can give the solution that balances these cost factors.
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