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키덜트(kidult) 패션상품의 소비자 특성과 제품이미지 유형 및 제품선택에 관한 연구
Study on the Consumer Characteristic and the Facter of Goods as well as the Type of Goods Image in Kidult Fashion Goods 원문보기

한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, v.31 no.2 = no.161, 2007년, pp.225 - 235  

이승진 (대구가톨릭대학교 패션산업학과) ,  유태순 (대구가톨릭대학교 패션산업학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study is to grasp the character of consumers and the situation of domestic kidult fashion market. By grasping the distribution of kidult generation and the factors of product-selection based on products images, this research could be a substantial data to kidult associated compan...

주제어

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문제 정의

  • 어른들에게 향수를 불러일으키는 철저하게 기획된 소비상품이기도 한 키덜드 산업은 가능성 높은 미래 산업인 동시에 한 시대의 문화 산업으로서도 그 가치가 이해되어야 할 것이다. 따라서 본 연구의 목적은 키덜트 패션상품을 소비하는 소비자의 특성과 국내 키덜트 관련 패션제품 시장의 현황을 파악하고, 키덜트 세대들의 분포와 제품이미지 유형에 따른 제품선택요인을 파악함으로써 키덜트 관련 기업들의 제품기획이나 마케터에게 실질적인 자료로 제공되고자 한다.
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참고문헌 (23)

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  23. Workman, J. E. (1998). Trait inferences based on perceived ownership of designer, brand name or store brand jeans. Clothing and Textiles Research Journal, 6(2),23-29 

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