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NTIS 바로가기경영정보학연구 = The journal of MIS research, v.17 no.4, 2007년, pp.1 - 29
이선로 (연세대학교 경영정보학과) , 조정현 ((주) Interactivy U-biz 사업본부) , 조성민 (연세대학교 경영정보학과)
The brand-based online community recently plays an important roles for consumers to facilitates searching and sharing information among them. Firms often find such a brand community as a critical channel to gain collective intelligence for developing new ideas and products. As a new web platform suc...
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양윤, "인지욕구와 자기감시가 제품속성에 대한 반응시간에 미치는 영향," 한국심리학회지: 소비자 광고, 제4권, 제1호, 2003, pp 25-40
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이명천, 나정희, "인지욕구 수준에 따른 인터넷 광고 수용에 관한 연구," 광고홍보연구, No. 12, 2004, pp. 101-118
이문규, 김태영, 김현경, "브랜드 커뮤니티가 소비자 태도에 미치는 영향," 마케팅연구, 제19권, 제3호, 2004, pp. 197-224
이종은, "광고의 정보수준과 카피의 형태가 소비자 기억과 설득에 미치는 영향에 관한 연구," 광고학연구, 제9권, 제4호, 1998, pp. 25-55
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