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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.10 no.3 = no.40, 2007년, pp.251 - 256
길형균 (한국철도기술연구원, 시스템엔지니어링팀) , 고태환 (한국철도기술연구원) , 조동현 ((주)유진기공) , 한성호 (한국철도기술연구원) , 서승일 (한국철도기술연구원)
The research analyzed dynamo test results to evaluate compatibility between brake disk made of NCM-CV cast iron and various pads. The dynamo test was executed with one kind of resin pad and three kinds of sintered pads suitable for 200 km/h trains according to a program which refers to UIC 541-3. Th...
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백남욱 외3인(1997), 철도차량총서, pp.43-62
김청균, 이일권(1999), '디스크 브레이크의 마찰열 접촉거동에 관한 트라이볼로지적 연구', 대한기계학회논문집(A), 제23권, 제10호, 대한기계학회, pp.1845-1852
한국철도기술연구원(1996), 철도차량의 제동성능 향상에 관한 연구, pp.134-165
한국철도기술연구원(2005), 제동시스템 실용기술 개발 보고서
방희장(1992), '고온에서 사용되는 구상흑연주철', 한국주조공학회지, 제12권, 제2호, 한국주조공학회, pp.102-107
H. S. Qi and A. J. Day(2007), 'Investigation of disc/pad interface temperatures in friction braking', WEAR 262, pp.505-513
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