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NTIS 바로가기大韓機械學會論文集. Transactions of the Korean Society of Mechanical Engineers. A. A, v.31 no.4 = no.259, 2007년, pp.506 - 516
이재열 (한밭대학교, 기계설계공학과 대학원) , 이상진 (한국화이바(주), 차량사업부) , 신광복 (한밭대학교, 기계설계공학과)
In this paper, a study on low-velocity impact response of four different sandwich panels for the hybrid bodyshell and floor structure application of the Korean low floor bus vehicle was done. Square samples of 100mm sides were subjected low-velocity impact loading using an instrumented testing machi...
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Third Year Report, Hankook Fiber Glass Co. Ltd., 2006, 'Development Urban Fuel Cell Tram Bodyshell and Interior Systems.'
국내에서는 수도권지역을중심으로 초저상 버스가 실제 운행 중에 있다[1]
Martec Limited Prevost Car, 2000, 'Intercity Bus Weight Reduction Program Phase I'
캐나다의Prevost와 네덜란드의 Phileas 등이 대표적인 사례이다[2]
Shin, K. B., Koo, D. H., Hahn, S. H. and Park, K. J. 2004, 'A Study on Material Selection of the Carbody Structure of Korean Tilting Express(TTX) thorough the Verification of Design Requirements,' Korean Society for Railway, Vol. 7, No. 2, pp. 77-84
Shin, K. B., Koo, D. H. and Hahn, S. H., 2004, 'The Development Project of Korean Tilting Train Express with Maximum Design Speed of 200km/h,' Korean Society for Composite Materials, Vol. 17, No. 3, pp. 62-65
Vinson, J. R., 1999, 'The Behavior of Sandwich Structures of Isotropic and Composite Materials,' pp. 11-12
샌드위치 패널은 강성이 높은 얇은 면재(facesheet)를 비중이 낮고 두꺼운 심재(core)의 양면에 부착시킨 형태로 되어 있어, 단일 부재로된 금속재나 적증 복합재(laminate composite)에비해 굽힘 강성이 높고 피로 수명이 길며 부식저항성, 단열성, 음향 차폐성 등이 우수한 것으로알려져 있다.[5]
Lee, J. Y., Jeon, J. S., Shin, K. B., Lee, S. J. and Jeong, J. C., 2006, 'Evaluation of the Structural Performances of Sandwich Panels for the Material Selection of the Low Floor Bus Bodyshell,' Autumn Conference of Korean Society for Composite Materials, pp. 176-180
정적시험에서는 주로 인장, 압축, 전단 및 굽힘 등과 같은 기본적인 물성 평가를 수행하게 되며 동적 시험에서는 충격시험 등을 수행하게 된다.[6]
Kim, J. S., Lee, J. H., Cheong, S. K., 2005, 'A Study on the Low Velocity Impact Response of Woven Fabric Composites for the Hybrid Composite Train Bodyshell,' Korean Society for Composite Materials, Vol. 18, No. 3, pp. 7-12
Hosur, M., Abdullah, M. and Jeelani, S., 2005, 'Manufacturing and Low-velocity Impact Characterization of Foam Filled 3-D Integrated Core Sandwich Composites with Hybrid Facesheets,' Composite Structures, Vol. 69, No. 2, pp. 167-181
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