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NTIS 바로가기한국방재학회논문집 = Journal of the Korean Society of Hazard Mitigation, v.8 no.1, 2008년, pp.39 - 45
조명환 (경기대학교 토목환경공학부) , 김낙석 (경기대학교 토목환경공학부) , 남영오 (경기대학교 토목환경공학부) , 임종혁 (경기대학교 토목환경공학부)
The most important elements in flexible pavement design criteria are stress and strain distributions. To obtain reasonable stress and strain distributions in pavements, moving wheel loads must be applied to analyze the pavement responses. In this study, finite element analysis was used to identify t...
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건설교통부 (2004). 한국형 포장설계법 개발과 포장성능 개선방안 연구-아스팔트 포장 설계법 개발(1단계 3차년도 최종보고서). 연구보고서, KPRP-G-04, 한국도로학회
김낙석, 정진훈, 이재훈, 박창우 (2006). 원더링 장비 적용을 통한 아스팔트 포장 거동 특성 연구. 대한토목학회논문집, 대한토목학회, 제26권, 제1D호, pp. 89-94
조명환, 김낙석, 정진훈, 서영국 (2006). 타이어 접지 면적과 비선형 접지압력을 고려한 연성포장내의 거동 분석, 대한토목학회논문집, 대한토목학회, 제26권, 제4D호, pp. 601-608
Holewinski, J.M., S. Soon, A. Drescher, and H.K. Stolarski (2003). Investigation of Factors Related to Surface-initiated Cracks in Flexible Pavements(Final Report). University of Minnesota Department of Civil Engineering, Minesota Department of Transportation
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