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비행기록자료를 이용한 복합항법 알고리즘 구성
Research on the Method of a Composite Navigation Algorithm Using Aircraft Recorder Data 원문보기

한국항공우주학회지 = Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, v.36 no.5, 2008년, pp.462 - 471  

김재형 (대한항공 한국항공기술연구원) ,  유준 (충남대학교 전자공학과)

초록
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비행기록장치는 사고원인 분석이나 사고방지를 위한 용도로 사용되고 있는데 비행 기록장치의 해석에서 가장 중요한 변수는 항공기의 위치 추정방법으로, 일반적인 항법과는 달리 항공항법에서는 정밀한 위치 추정이 쉬운 일은 아니다. 이에 본 논문에서는 정확한 항공기의 위치 추정을 위해 센서들의 특성과 비행기록장치 제한사항을 분석하였고 이를 바탕으로 비행기록장치 기반의 최상의 추정조건을 추출하여 복합항법알고리즘을 구성하고 시뮬레이션을 수행하여 기준 위치에 근사화된 위치를 추정해 낼 수 있음을 증명하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Flight recoder is used to analyze the accident factors and prevent the accident. In the analysis of the flight recorder, the most important factor is how to estimate the precise location of the flight. Traditional aviation navigation is based on stable sensors such as DME and VOR. In order to enhanc...

주제어

참고문헌 (12)

  1. Myron Kayton and Walter R. Fried., "Avionics Navigation Systems", John Wiley and Sons, Inc., New York, New York, 2nd edition, 1997 

  2. Albert Helfrick, "Principles of Avionics Data Buses", Avionics Commuication Inc., 3th edition, 2004 

  3. Jennings, Randle G., "Avionics Standard Communication Bus-Its Implementation And Usage", Proceedings of the IEEE/AIAA 7th Digital Avionics Systems Conference, Institute of Electronical and Electronics Engineers, New Yorkm NY, 1986 

  4. L. Hogle, K. Markin. and S. Toth, "Evaluation of various navigation system concepts", FAA Rep. FAA-EM-82-1s. Mar. 1982 

  5. Robert B. Merrick, "A simplified kalman estimation for an aircraft landing display", J. Aircraft 1978 

  6. Gebre-Egziabher, D. Powell, J.D. Enge, P., "A DME based area navigation systems for GPS/WAAS interferencemitigation in general aviation applications", Position Location and Navigation Symposium, IEEE 2000 

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  9. H.K. Lee, J.G. Lee, C.G. Park and Y.K. Rho, "Modeling quaternion errors in SDINS: computer frame approach", IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, Vol. 34, No. 1, pp. 289-299, 1988 

  10. Johdnsen H., "A SURVEY OF GENERAL COVERAGE NAVAIDS FOR V/STOL AIRCRAFT A VOR/DME ERROR MODEL", NASA CR-1588, 1970 

  11. Demoz, Gebre-Egziabher Design and Performance Analysis of a Low-Cost Aided Dead Reckoning Navigator, A Dissertation submitted to the Department of Aeronautics and Astronautics and the committee on graduate studies of Stanford University, Stanford University 2004 

  12. R. Dorobantu, C. Gerlach, "Investigation of a navigation-Grade RLG SIMU type iNAV-RQH", Schriftenreihe IAPG/FESG (in print), Technische Universitat Munchen, 2004 

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