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충격흡수시설의 탑승자보호 성능평가 기준에 관한 연구
A Study on the Injury Criteria of the Occupant Protection Performance of Crush Cushions 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.16 no.2, 2008년, pp.49 - 57  

임재문 (교통안전공단 자동차성능연구소) ,  정근섭 (아주자동차대학 자동차학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The performance of crash cushion systems is certified through the full scale crash tests by the standard for installation and maintenance guidelines for roadside safety appurtenance. The impact severities of impacting vehicles in collision with crash cushion systems are rated by indices THIV and PHD...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 실물충돌시 험을 통하여 성능을 검증받은 충격흡수시설 제품에 대한 THIV, PHD 및 ASI 결과를 검토하고, 탑승자보호성능을 향상시키기 위한 방안을 살펴 보고자 한다.

가설 설정

  • ASI는 식 (4)와 같이 계산되며, ASI는 차량의 가속도만을 사용하여 산출하기 때문에 탑승객이 좌석 안전띠를 착용하고 차량에 계속하여 밀착되어 있다고 가정 한다.
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참고문헌 (8)

  1. MOCT, Installation and Maintenance Guidelines for Roadside Safety Appurtenance: Vehicle Restraint Systems, 2001 

  2. H. E. Ross, D. L. Sicking, R. A. Zimmer and J. D. Michie, Recommended Procedures for the Safety Performance Evaluation of Highway Features, NCHRP Report 350, TRB, National Research Council, Washington, D.C., 1993 

  3. European Committee for Standardization (CEN), Road Restraint Systems - Part 3: Performance Classes, Impact Test Acceptance Criteria and Test Methods for Crash Cushions, European Standard EN 1317-3, 2000 

  4. D. Gabauer and H. C. Gabler, "Evaluation of the Acceleration Severity Index Threshold Values Utilizing Event Data Recorder Technology," Proceedings of 85th Annual Meeting, Transportation Research Board (TRB), Washington, D.C., 2004 

  5. D. Gabauer and R. Thomson, "Correlation of Vehicle and Roadside Crash Test Injury Criteria," The 19th International Technical Conference on the Enhanced Safety Vehicles (ESV), Washington, D.C., 2005 

  6. C. Kammel, "Safety Barrier Performance Predicted by Multi-body Dynamics Simulation," Proceedings of the 2006 International Crashworthiness Conference, Athens Greece, 2006 

  7. M. Shojaati, "Correlation between Injury Risk and Impact Severity Index ASI," Proceedings of the 3rd Swiss Transport Research Conference, Monte Verita/Ascona, March 19-21, 2003 

  8. J. M. Lim, J. H. song, J. S. Suk, C. H. Kim and G. H. Kim, "Consideration for the Vehicle Impact Test Results of Crash Cushions," Fall Conference Proceedings, KSAE, pp.1302-1307, 2003 

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