최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.16 no.1, 2008년, pp.100 - 105
서영진 (한국과학기술원 기계공학과) , 오제하 (전주기계산업리서치센터) , 이준상 (㈜데크) , 강경수 (현대모비스 제동설계부) , 정근성 (전주기계산업리서치센터)
Cross-drilling on the brake disc is generally known as a way of improving cooling efficiency. In other theories, cross-drilled holes act like a path of gas or water and are also known that they can reduce fading and wetting of brake rotors. However, in disc rotors with cross-drilling, thermal crack ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
K. W. Hong, "Thermal Deformation and Structure Analysis of Disk Brake System," Spring Conference Proceedings, KSAE, pp.334-341, 1993
R. A. Burton, "Thermal Deformaton in Frictionally Heated Contact," WEAR, Vol.59, pp.1-20, 1980
T. Lui and S. K. Rhee, "High Temperature Wear of Semi-Metallic Disc Brake Pads," 1st International Conference on Wear of Materials, pp.552-554, 1977
S. K. Rhee, M. G. Jacko and P. H. S. Tsang, "The Role of Friction Film, Wear and Noise of Automotive Brakes," SAE 900004, pp.29-36, 1990
R. Limpert, Brake Design and Safety, Society of Automotive Engineers Inc., 1992
R. Limpert, "Cooling Analysis of Disc Brake Rotors," SAE 810420, 1981
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.