최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국지구과학회지 = Journal of the Korean Earth Science Society, v.29 no.2, 2008년, pp.163 - 174
성나해 (서울대학교 지구과학교육과) , 최승언 (서울대학교 지구과학교육과)
In this study, we compared textbook knowledge organization with students' mental models to contribute to a more well-designed instruction scheme. The selected science content was the cause of moon phases. We investigated 9 textbooks and 25 third-year middle school students. Patterns and features in ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김찬종, 이조옥, 1995, 달의 위상 변화와 빛에 대한 중등학 교 학생들의 개념 사이의 관계. 한국지구과학회지, 17, 8-21
김찬종, 채동현, 임채성, 2005, 과학교육학개론. 북스힐, 서 울, 546 p
김태일, 2007, 한국과 싱가포르의 과학 교과서 탐구 활동의 특징 비교. 서울대학교 대학원 석사학위논문, 82 p
민준규, 1991, 중등학생 및 과학교사의 지구와 달의 운동에 관한 개념. 한국교원대학교 대학원 석사학위논문, 128 p
Chinn, C.A. and Malhotra, B.A., 2002, Epistemologically authentic inquiry in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks. Science Education, 86, 175-218
Dewey, J., 1901, Psychology and social practice. University of Chicago press, Chicago, USA, 42 p
Diakidoy, I., Vosniadou, S., and Hawks, J.D., 1997, Conceptual change in astronomy: Models of the earth and the day/night cycle on American-Indian children. European Journal of Psychology of Education, 12, 159-184
Gilbert, S.W. and Ireton, S.W., 2003, Understanding Models in Earth and Space Science. NATA Press, Arlington, VA, USA, 124 p
Linn, M.C., Davis, E.A., and Bell, P., 2004, Internet Environments for Science Education. Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, USA, 412 p
Linn, M.C. and Hsi, S., 2000, Computers, teachers, peers: Science learning partners. Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, USA, 460 p
Schwab, J.J., 1978, Science, curriculum, and liberal education. University of Chicago Press, Chicago, IL, USA, 400 p
Stahly, L.L., Krockover, G.H., and Shepardson, D.P., 1999, Third Grade Students' Ideas about the Lunar Phases. Journal of Research in Science Teaching, 36, 159-177
Trundle, K.C., Atwood, R.K., and Christopher, J.E., 2007, A longitudinal study of conceptual change: Preservice elementary teachers' conceptions of moon phases. Journal of Research in Science Teaching, 44, 303-326
Vygotsky, L.S., 1978, Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press, Cambridge, MA, USA, 159 p
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.