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지역산업 발전을 위한 블루오션전략 수립 : 래프팅산업에의 적용 사례
Formulating Blue Ocean Strategy to Revitalize a Regional Industry : A Case of Rafting Industry in Korea 원문보기

經營 科學 = Korean management science review, v.26 no.1, 2009년, pp.7 - 20  

박경민 (연세대학교 경영학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The framework of "blue ocean strategy (Kim and Mauborgne, 2005)" applies to not only business firm level but also region or regional industry level. The paper suggests an approach of survey-based blue ocean strategy formulation. The result from survey on customer group and non-customer group gives i...

주제어

참고문헌 (18)

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  2. 정우성, 박경민, '국내 애니매이션 글로벌 경쟁력 강화 방안: 로봇 태권브이 블루오션전략을 만나다', '경영학연구', 제36권, 제6호 (2007). pp.1475-1506 

  3. 성문정, ‘수상레포츠 활성화를 위한 법제도 개선연구’, 서울: 국민체육진흥공단 체육과학연구원, 2005 

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