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미국 Y세대의 청바지 구매결정요인에 관한 연구
The Y Generation's Decision Factors of Purchasing Jeans in the United States 원문보기

The Research Journal of the Costume Culture = 복식문화연구, v.17 no.5, 2009년, pp.878 - 885  

황수정 (텍사스 테크 대학교 디자인학과) ,  이진희 (원광대학교 패션디자인산업)

초록
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Y세대는 시장연구에 있어서 많은 흥미를 갖는 세대이다. 이 세대는 1981년에서 1995년에 태어난 사람들로 미국의 역사상 가장 큰 소비자 집단을 이루고 있다. 본 연구의 목적은 미국에 있어서 Y세대들이 청바지를 구입할 때 고려하는 결정 요인들과 맞음새 문제에 대한 그들의 관심을 잘 이해하는 것이며, 연구 결과를 통해 미국 의류업체들이 소비자들의 요구를 잘 반영할 수 있도록 기초자료를 제공하려는 것이다. 본 연구 결과, 미국의 Y세대들은 인터넷이나 미디어에 영향을 받기 보다는 또래집단이나 자신들의 직감능력에 더 의존하는 것으로 나타났다. 쇼핑 방법에 있어서는 리테일 스토아를 백화점이나 디스카운트 스토아보다 더 선호하였다. 또한, 청바지 구매시 맞음새를 브랜드나 색상보다 더 중요한 결정 요소로 생각했으며 87%가 그런 생각을 갖고 있었다. 맞음새 문제에 있어서 대부분 젊은층인데도 불구하고 바지 길이, 엉덩이앞뒤길이, 허리둘레에 문제가 있다고 하였다. 이 맞음새 문제는 가격대와 사이즈와도 관련이 있는 것으로 나타났으므로 의류 생산 업체들이 다양한 신체 형태와 대상 소비자들의 이해에 관심을 갖을 필요가 있는 것으로 사료된다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The Y generation born between 1981 and 1995 is the largest consumer group in the United States. This study is to provide an insight of understanding Y generation's decision factors of purchasing Jeans and the fit issues. This study investigated their purchasing decisions factors, including fit, cost...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • The purpose of this study was to get a better understanding of generation Y’s concern of denim jean’s fitting problems and factors of their purchasing decisions in USA.
  • 이 세대는 1981년에서 1995년에 태어난 사람들로 미국의 역사상 가장 큰 소비자 집단을 이루고 있다. 본 연구의 목적은 미국에 있어서 Y세대들이 청바지를 구입할 때 고려하는 결정 요인들과 맞음새 문제에 대한 그들의 관심을 잘 이해하는 것이며, 연구 결과를 통해 미국 의류업체들이 소비자들의 요구를 잘 반영할 수 있도록 기초자료를 제공하 려는 것이다. 본 연구 결과, 미국의 Y세대들은 인터넷이나 미디어에 영향을 받기 보다는 또래집단이나 자신들의 직감능력에 더 의존하는 것으로 나타났다.

가설 설정

  • • Hypothesis 1: The internet/media and people significantly influence the decision to purchase denim jeans.
  • • Hypothesis 2: There are significantly different shopping methods (how to shop) and shopping store (where to shop) preferences related to their ages and their sizes.
  • • Hypothesis 3: There are significant factors (cost, brand, color, and fit) to purchase a denim jean.
  • • Hypothesis 4: There are significant fitting problems related to the price category, their ages, and their sizes.
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참고문헌 (5)

  1. Morton, Pamela (2002). “Targeting Generation Y.” Public Relations Quarterly Vol. 47, No. 1. 

  2. O’Donnell, Jayne. (10 November 2006 [retrieved 28 August 2009]). “Gen Y sits on top of consumer food chain.” USA Today [newspaper online]; available from World Wide Web@http://usatoday.com/money/advertising/2006-10-11-retail-teens-usat_x.htm 

  3. OnPoint Marketing & Promotions (14 November. 2006 [retrieved 7 March 2007]). “Generation Y defined.” OnPoint [magazine online]; available from World 

  4. Sebor, Jessica (2006 November). “Y Me.” Customer Relationship Management Vol. 10, No. 11. 

  5. Shin, Su-Jeong H. and Istook, C. (2007). “The Importance of Understanding the Shape of Diverse Ethnic Female Consumers for Developing Jeans Sizing 

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