최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국게임학회 논문지 = Journal of Korea Game Society, v.10 no.3, 2010년, pp.103 - 111
In this paper, an procedural approach to photorealistic rendering of woven fabric material is proposed. Previously proposed procedural approaches to fabric rendering have the disadvantage that the rendering result is not sufficiently realistic. In order to enhance the realism, researchers employed e...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
물리 기반 렌더링의 목표는 무엇인가? | 물리 기반 렌더링의 목표는 사실적인 이미지를 생성하는 것이다. 이러한 목표는 가상 객체의 표면 반사를 모델링함으로써 달성할 수 있다. | |
미세면 모델이 가지는 특성은? | 본 논문에서 제안되는 기법은 미세면 모델 (microfacet model)을 이용하여 직물을 표현한다. 미세면 모델은 이방성 반사 특성을 갖도록 하였 으며, 씨실과 날실은 이러한 이방성 반사 특성을 수직으로 교차하여 표현할 수 있다. 이와 함께본 논문은 실을 더욱 사실적으로 표현하기 위해 직조물을 구성하는 실의 굴곡을 법선 벡터 조작을 통해 절차적으로 모델링하는 기법을 제안한다. | |
물리 기반 렌더링의 목표는 무엇을 통해 달성할 수 있는가? | 물리 기반 렌더링의 목표는 사실적인 이미지를 생성하는 것이다. 이러한 목표는 가상 객체의 표면 반사를 모델링함으로써 달성할 수 있다. 본 논문에 서는 직조 의류의 사실적인 렌더링을 가능하게 하는 절차적 기법을 제안한다. |
K. Daubert, H. P. A. Lensch, W. Heindrich, and H.-P. Seidel. Efficient cloth modeling and rendering. In Rendering Techniques 2001: Proc. 12th Eurographics Workshop on Rendering, pages 63-70, 2001.
K. Daubert and H.-P. Seidel. Hardwarebased volumetric knitwear. Computer Graphics Forum (Eurographics 2002 Proceedings), 21:575-584, 2002.
E. Groller, R. Rau, and W. Strasser. Modeling and visualization of knitwear. In IEEE Transactions on Visualization and Compute Graphics, pages 302-310, 1995.
E. Groller, R. Rau, and W. Strasser. Modeling textile as three dimensional texture. In Rendering Techniques 1996: Proc. 7th Eurographics Workshop on Rendering, pages 205-214, 1996
M. Meissner and B. Eberhardt. The art of knitted fabrics, realistic and physically based modeling of knitted patterns. Computer Graphics Forum (Eurographics 1998 Proceedings), pages 355-362, 1998.
Y. Xu, Y. C. S. Lin, H. Zhong, E. Wu, B. Guo, and H. Shum. Photorealistic rendering of knitwear using the lumislice. In Proceedings of SIGGRAPH 2001, pages 391-398, 2001.
K. E. Torrance and E. M. Sparrow. Theory for off-specular reflection from roughened surfaces. Journal of Optical Society of America, 57(9), 1967.
R. L. Cook and K. E. Torrance. A reflectance model for computer graphics. Com-puter Graphics (ACMSiggraph '81 Conference Proceedings), 15(3):307-316, 1981.
M. Ashikhmin, S. Premoze, and P. Shirley. A microfacet-based brdf generator. In Proceedings of ACM SIGGRAPH 2000, pages 65-74, 2000.
T. Yasuda, Yokoi S., Toriwaki J., and Inagaki K. A shading model for cloth objects. IEEE Computer Graphics and Applications, 12(6):15-24, 1992.
Blinn J. and Newell M. Texture and reflection in computer generated images. Communication of ACM, 19(10):542-547, 1976.
N. Adabala, N. Magnenat-Thalmann, and G. Fei. Visualization of woven cloth. In Proceedings of the 14th Eurographics Workshop on Rendering (ACM International Conference Proceeding Series), 44:178-185, 2003.
N. Adabala, N. Magnenat-Thalmann, and G. Fei. Real-time rendering of woven clothes. In Proceedings of the ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology, pages 41-47, 2003.
M. Ashikhmin and P. Shirley. An anisotropic phong brdf model. Journal of Graphics Tools, 5(2):25-32, 2002.
P.-P. Sloan and M. F. Cohen. Interactive horizon mapping. In Proceedings of the Eurographics Workshop on Rendering Techniques 2000, pages 281-286, 2000.
K. J. Dana, S. K. Nayar, B. Van Ginneken, and J. J. Koenderink. Reflectance and texture of real-world surfaces. ACM Transactions on Graphics, 18(1):1-34, 1999.
J. Lawrence, A. Ben-Artzi, C. Decoro, W. Matusik, H. Pfister, R. Ramamoorthi, and S. Rusinkiewicz. Inverse shade trees for nonparametric material representation and editing. ACM Transactions on Graphics, 25(3):735-745, 2006.
D. K. McAllister, A. A. Lastra, and W. Heidrich. Efficient rendering of spatial bidirectional reflectance distribution functions. In Proceedings of the 17th Eurographics/SIGGRAPH workshop on graphics hardware (EGGH-02), pages 79-88, 2002.
M. Sattler, R. Sarlette, and R. Klein. Efficient and realistic visualization of cloth. EGRW '03: Proceedings of the 14th Eurographics workshop on Rendering, pages 167-177, 2003.
K. Perlin. An image synthesizer. Computer Graphics (SIGGRAPH '85 Proceedings), 19:287-296, 1985.
J. Wang J, S. Zhao, X. Tong, J. Synder and B. Guo. Modeling anisotropic surface reflectance with example-based microfacet synthesis. ACM Transactions on Graphics (SIGGRAPH 2008), 27(3):41:1-41:9, 2008.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.