최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series A. The Mathematical Education, v.50 no.1, 2011년, pp.41 - 59
Given the importance of algebra in the early grades, this paper analyzed the contents of whole numbers and their operations from the perspectives of generalized arithmetic. In particular, the focus of analysis was given to the properties of 0 and 1, those of operations such as commutativity, associa...
교육과학기술부 (2008). 초등학교 교육과정 해설(IV): 수학, 과학, 실과. 광주: 한솔사.
교육과학기술부 (2009a). 수학 1-1. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2009b). 수학 1-2. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2009c). 수학 2-1. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2009d). 수학 2-2. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2009e). 수학 1-1 교사용 지도서. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010a). 수학 3-1. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010b). 수학 3-2. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010c). 수학 4-1. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010d). 수학 3-1 교사용 지도서. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010e). 수학 3-2 교사용 지도서. 서울: 두산동아(주).
교육과학기술부 (2010f). 수학 4-1 교사용 지도서. 서울: 두산동아(주).
교육부 (1997). 수학과 교육과정. 교육부 고시 제1997-15호 [별책 2]. 서울: 대한교과서.
교육부 (1998). 초등학교 교육과정 해설(IV): 수학, 과학, 실과. 서울: 대한교과서.
교육인적자원부(2007a). 초.중등학교 교육과정. 교육인적자원부 고시 제2007-79호 [별책 1]. 서울: 대한교과서.
교육인적자원부 (2007b). 수학 1-가. 서울: (주)천재교육.
교육인적자원부 (2007c). 수학 1-나. 서울: (주)천재교육.
교육인적자원부 (2007d). 수학 2-나. 서울: (주)천재교육.
교육인적자원부 (2007e). 수학 3-가. 서울: (주)천재교육.
교육인적자원부 (2007f). 수학 1-나 교사용 지도서. 서울: (주)천재교육.
교육인적자원부 (2007g). 수학 3-가 교사용 지도서. 서울: (주)천재교육.
김성준 (2004). 대수의 사고 요소 분석 및 학습-지도 방향 탐색, 서울대학교 박사학위 논문.
백석윤 (2009). 창의중심 미래형 수학과 교육과정의 성격, 목표 및 초등학교 내용 개요(안). 수학교육논집, 27, 61-72, 대한수학회(2009년도 제27회 수학교육 심포지엄: 창의 중심의 미래형 수학과 교육과정 모형 연구).
Bastable, V., & Schifter, D. (2008). Classroom stories: Examples of elementary students engaged in early elgebra. In J. Kaput, D. W. Carraher, & M. Blanton (Eds.), Algebra in the early grades (pp.165-184). Hillsdale, NJ: Erlbaum & The National Council of Teachers of Mathematics.
Bodanskii, F. (1991). The formation of an algebra method of problem solving in primary school. In V. V. Davydov (Ed.) Psychological abilities of primary school children in learning mathemaics (Vol. 6, pp. 275-338). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Carpenter, T. P., Franke, M. L., & Levi, L. (2003). Thinking mathematically: Integrating arithmetic and algebra in elementary school. Portsmouth, NH: Heinemann.
Carraher, D. W., & Schliemann, A. D. (2007). Early algebra and algebraic reasoning. In F. K. Lester (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 669-705). Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics.
Herscovics, N., & Linchevski, L. (1994). A cognitive gap between arithematic and algebra. Educational Studies in Mathematics, 27, 59-78.
Kaput, J. (1995). Transforming algebra from an engine of inequity to an engine of mathematical power by "algebrafying" the K-12 curriculum. Paper presented at the Annual Meeting of the National Council of Teachers of Mathematics, Boston, MA.
Kaput, J. (2008). What is algebra? what is algebraic reasoning? In J. Kaput, D. W. Carraher, & M. Blanton (Eds.), Algebra in the early grades (pp.5-17). Hillsdale, NJ: Erlbaum & The National Council of Teachers of Mathematics.
Kaput, J., Blanton, M., & Moreno, L. (2008). Algebra from a symbolization point of view. In J. Kaput, D. W. Carraher, & M. Blanton (Eds.), Algebra in the early grades (pp.19-55). Hillsdale, NJ: Erlbaum & The National Council of Teachers of Mathematics.
Kieran, C., Boileau, A., & Carancon, A. (1996). Introducing algebra by means of a technology- supported, functional approaches. In N. Bednarz, C. Kieran, & L. Lee (Eds.), Approaches to algebra: Perspectives for research and teaching (pp. 257-293). Dordrecht, the Netherlands: Kluwer.
Mason, J. (1996). Expressing generality and roots of algebra. In N. Bednarz, C. Kieran, & L. Lee (Eds.), Approaches to algebra: Perspectives for research and teaching (pp. 65-86). Dordrecht, the Netherlands: Kluwer.
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
Reys, R. E., Lindquist, M. M., Lambdin, D. V., & Smith, N. L. (2009). Helping children learn mathematics (9th Ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
Smith, E. (2008). Representational thinking as a framework for introducing functions in the elementary curriculum. In J. Kaput, D. W. Carraher, & M. Blanton (Eds.), Algebra in the early grades (pp. 133-160). Hillsdale, NJ: Erlbaum & The National Council of Teachers of Mathematics.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.