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NTIS 바로가기大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.48 no.4, 2011년, pp.289 - 298
정준모 (인하대학교 조선해양공학과) , 민덕기 ((주)현대미포조선)
This paper provides procedures to effectively determine arrangement of hydraulic type top-bracings, which are popular for the main engine of the mid and large sized commercial vessels. Analyzing the operation mechanism of hydraulic top-bracing, ideal unified nonlinear stiffness curve is presented fo...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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선박 엔진에서 탑-브레이싱은 어떠한 역할을 하는가? | 선박의 대형화는 선박 엔진의 기진력을 증가시켜왔으며, 엔진 상부의 좌우현 방향 진동을 억제하기 위하여 탑-브레이싱(topbracing)의 사용이 보편화 되었다. 재화 중량 기준 10만톤급 이하의 중형 선박에도 탑-브레이싱의 사용이 많이 증가하는 추세이다. | |
탑-브레이싱이란 무엇인가? | 탑-브레이싱은 메인 엔진의 좌우현 고유진동수를 상향시켜 진동을 억제하기 위하여 선체 내부의 갑판 (주로 제 3갑판)과 엔진 상부를 기계적으로 연결하는 장치이며, 크게 고정식과 유압식이 많이 적용되고 있다. |
Korean Register (KR), 1991. Specification of Vibration and Noise Control. KR.
Jin, B.M. Kim, N.S. & Park, J.H., 2010. Stiffness Estimation Considering Coupling of Main Engine Platform and Top Bracing. Proceeding of 2010 KAOST, Jeju, 3-4 June 2010, pp.968-972.
Lee, C.W. et al., 2010. Study on Accuracy Improvement of Full Ship Analysis Considering Dynamic Characteristics of Hydraulic Top- Bracing, Proceeding of 2010 KAOST, Jeju, 3-4 June 2010, pp.966-967.
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