$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

소비자 맞춤형 식품안전 정보 제공 웹 디자인 개발에 관한 연구
A Study on Web Design Development for Consumer-Oriented Information for Food Safety 원문보기

한국생활과학회지 = Korean journal of human ecology, v.21 no.6, 2012년, pp.1129 - 1144  

이심열 (동국대학교-서울 가정교육과) ,  박명희 (동국대학교-서울 가정교육과) ,  조유현 (중앙대학교 사회복지학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study was to investigate the gender difference in adolescent's problem behavior and depression, and The main aim of this study was to develop a fundamental web design to provide information content that would be easy for average consumers to understand based on the classification...

주제어

참고문헌 (27)

  1. Park, M. H., Song, I, S, & Park, M. S. (2005). Consumer Decision-Making, Learning through Discussion. Seoul: Kyomunsa. 

  2. National Food Safety Information Service (2010). Survey of Demand for Food Safety Information 2009, Seoul: National Food Safety Information Service. 

  3. Committee of Food Safety Policy(2009). "For Jumping up to be an Advanced Nation of Food Safety" Enforcement Plan of Food Safety Management, Prime Minister's Office.. 

  4. Choi, D. J., Han, S. Y., Ko, Y. S., Kim, Y. K., Kim, J. G., Kim, T. W., Park, H. W., Ryu, Y. D., Whang, B. C., Kim, E. J. & Yang, H. I. (2006). Knowledge, Participation and Life in Ubiquitous Society. National Information Society Agency. Research Report 06-18. 

  5. Korea Consumer Agency (2006). Survey of Consumer Perception on Food Safety, and the System Improvement Plan. Seoul: Korea Consumer Agency. 

  6. Brown, W., Rahman, M. & Hacker, T.(2006). Home page usability and credibility: A comparison of the fastest growing companies to the Fortune 30 and the implications to IT governance. Information Management & Computer Security, 14(3), 252-269. 

  7. DG SANCO (Directorate General for the health and consumer affairs) Retrieved January 11, 2010, from http://www.epha.org/r/64 

  8. Economic Research Service(2009). Food Safety - Consumer Demand and the Value of Safe Food, Retrieved August 20, 2009, from http://www.ers.usda. gov/topics/food-safety.aspx 

  9. Fogg, B. J., Soohoo, C., Danielson, D. R., Marable, L., Stanford, J. & Tauber, E. R. (2003). How do users evaluate the credibility of web site? A study with over 2500 participants, ACM. 

  10. Hong, Y. G., & Song, I. S. (2008). A Study of Cases of ethical consumption in the analysis of purchasing motives of environmentally-friendly agriculture products. Journal of Consumption Culture, 11(3), 23-42. 

  11. Lutz, K. A. & Lutz R. J. (1997). The effect of interactive imagery on learning: application to advertising. Journal of Applied Psychology, 62, 493-498. 

  12. Jun, S. M., & Yeo, J. S. (2008). The analysis of consumer evaluations and preference for health claims on processed food. Consumer policy and education review, 4(2), 75-95. 

  13. Kathy, A. L. & Richard, J. L. (1977). Imagery-eliciting strategies: Review and implication of research. Advances in Consumer Research, 5, 611-620. 

  14. Kim, S. S. (2008). A study on consumer use of quality-certification labels of agricultural products and foods. Journal of Consumption Culture, 11(1), 49-70. 

  15. Kim, Y. G. (2008). A study on the influence of the evaluation factors of university library web sites on the satisfaction of users. Journal of Korean Sociology Information Management, 25(3), 99-118. 

  16. Kim, Y. K. (2007a). How do people evaluate a web site's credibility. Journal of Korean Library & Information Sociology, 38(3), 53-72. 

  17. Kim, Y. K. (2007b). A study on the influence of factors that makes web sites credible. Journal of Korean Library & Information Sociology, 41, 93-111. 

  18. Lee, K. C., & Lee, S. H. (2002). Development and application of an evaluation model for web site design problem. Journal of Information Technology Applications & Management, 10(1), 91-110. 

  19. Mason, J. (1996). Qualitative Researching. Doo Sub Kim Translated (2010). Seoul: Nanam Publishing House. 

  20. MOHW, & KHIDI (2008). The fourth Korean National Health and Nutrition Examination Survey, 2007 Nutrition Survey, 119-134. 

  21. Nam, T. W. & Rhee, H. Y. (2001). The study on quality evaluation of web resources to select excellent resources. National Assembly Library Review, 38(4), 3-35. 

  22. Park, K. J. (2009). Analysis of food safety related accident between 1998 and 2008. Journal of Food Hygiene & Safety, 24(2), 162-168. 

  23. Park, M. H., Cho, Y. H. & Lee, S. Y. (2011). Development and provision of consumer information content for consumer risk communication in food safety, Journal of Consumption Culture, 14(3), 1-22. 

  24. Park, M. H., Lee, S. Y., Cho, Y. H., Kim. H. S., & Kim, K. M. (2010). Development and provision of consumer information content for consumer risk communication in food safety. National Food Safety Information Service. 

  25. Paivio, A. (1969). Mental imagery in associative learning and memory Psychological Review, 76, 241-263. 

  26. Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research. Hye Jun Park & Seung Yeon Lee Translated(2009). Seoul: Hakjisa. 

  27. Stanford Persuasive Technology Lab. "Stanford Web Credibility Research". Retrieved February 22, 2010, from http://credibility.stanford.edu 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로