$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

치과의원 내원환자가 평가한 치과 의료서비스 질과 관련 요인
Factors related to dental service quality evaluated by dental clinic patients 원문보기

한국치위생학회지 = Journal of Korean Society of Dental Hygiene, v.12 no.4, 2012년, pp.665 - 674  

연정미 (충남대학교 대학원) ,  이태용 (충남대학교 의학전문대학원 예방의학과) ,  민희홍 (대전보건대학교 치위생(학)과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Objectives : This study purposed to identify factors related to dental service quality perceived by dental clinic patients, and for this purpose. Methods : The data conducted a questionnaire survey of 362 patients who had visited a dental clinic in Daejeon twice or more in August 2010 and aged over ...

주제어

참고문헌 (11)

  1. Park JS. Consumer expectation and consumer satisfaction before and after health care service [Master?s thesis]. Seoul: The graduate school of public health of Yonsei University;2003. 

  2. Lee MA. Study on the application of service marketing to the hospital[Master?s thesis]. Daejeon: The graduate school of Daejeon University; 2001. 

  3. Zifko-Baliga GM, Krampf RF. Managing perceptions of hospital quality:Negative emotional evaluations can undermine even the best clinical quality. Mark Health serv 1997; 17(1):28-35. 

  4. Swan J. Deepening the understanding of hospital patient satisfaction: fulfillment and equity effects. J Health Care Mark 1985; 5(31):7-18. 

  5. An SW, No JO. The structural relation among service quality, value and consumer?s satisfaction. Industry Innovation Research 2002;18(2):93-114. 

  6. Han SJ. A study on the elements of patient?s satisfaction in the service of dental facility [Master?s thesis]. Cheonan:The graduate school of administration of Dankook University; 1999. 

  7. Kim YH, Sung EO. Hospital services for the medical analysis of consumer awareness. Journal of Hospital Management 1994;2(1): 113-135. 

  8. Lee HN, Sim HS, Ga-yeong Kim. Association of quality of dental care service on the level of patient satisfaction. J Korean Soc Dent Hyg 2011;11(3):383-393. 

  9. Sung JM, Moon YM. According to the dental hygienists care services of patients satisfaction. J Korean Soc Dent Hyg 2011;11(5):741-747. 

  10. Kim YG, Jeong KT, Young-song An, et al. The influence of dental service qualities on the patient satisfaction and royalty in dental clinic and hospitals. Journal of Hospital Management 2003:8(3):49-71. 

  11. Han MS. Influence of the Quality of dental care service to customer satisfaction value, and purchase intention[Doctor?s thesis]. DaeJeon:The graduate school of health of Chungnam National University ;2009. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로