최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국산학기술학회논문지 = Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, v.13 no.5, 2012년, pp.2259 - 2266
엄동춘 (대전대학교 응급구조학과) , 김진우 (대전대학교 응급구조학과)
This study was analyzed the 119 rescuers' image of citizens to provide a fundamental material to improve 119 rescuers' image effectively. This research design was a descriptive study. Data were collected from November 9, 2011 to December 9, 2011, and analyzed by SPSS PASW statistics 18.0 program. Am...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
응급구조사란? | 응급구조사는 응급의료 전달체계의 핵심적인 한 분야의 건강요원으로 타 분야의 건강요원들과 협동관계를 유지하며 병원 전 현장단계에서의 구조 및 응급처치는 물론 생명유지, 통증경감 및 이차손상 예방 등의 계속적인 치료와 간호를 제공하는 전문직업인이다[1]. 현재 우리나라에는 1997년부터 배출된 응급구조사들은 119 구급대원으로 활동하고 있는 소방공무원과 응급의료센터 및 산업체 등에 종사하고 있으나[2] 많은 시민들은 “응급구조사“라는 단어에 먼저 구급대원의 이미지를 연상한다. | |
이미지는 무엇을 측정하여 유추할 수 있는가? | 또한, 이미지는 주관적 지식이며 어떤 대상에 대한 평가로서 개개인의 사고와 취향에 따라 만들어진 대상에 대한 생각, 특유한 감정, 고유의 느낌으로 개인의 생각 속에 존재하는 주관적인 모습으로[4] 어떤 이미지를 정확히 측정하거나 일반화하기가 어렵다. 그러나 사람들의 의견(opinion), 태도(attitude), 행동(behavior) 의 측정을 통해 유추 할 수 있다[5]. | |
이미지의 속성에는 무엇이 있는가? | 이미지의 속성에는 개인의 이미지와 개인이 공유하는 시간, 공간, 관계, 평가 등에 대한 공공(집단)이미지가 있다[6]. 이미지는 한번 형성되면 그 실체가 없어져도 그 이미지가 행동을 지배하게 되는 특성이 있을 뿐 아니라 특정 사물에 의미를 부여해 주는 평가기준이 되며, 이것을 통해 사람들은 표현하고 기억한다[7]. |
J. M. Park, and S. S. Kim "Comparison study of satisfaction levels on field practice of EMT college students by 5 practice fields" The Journal of the Korean Society of Emergency Medical Technology vol. 2, pp 7-25, 1998.
S. S. Kim, and H. R. Kwon, "A study on 119 rescue and first aids' satisfaction level of occupation", The Journal of the Korean Society of Emergency Medical Technology Vol. 6, pp. 169-184, 2002.
http//www.korean.go.kr
P. Kotler, and A. Clark. "Marketing for health care organization." Journal of Business Research, Vol. 16, pp. 89-90 1988.
H. W. Choi, "A study on nursing image demonstrated in the elementary school textbooks under the 7th national curriculum", Unpublished master's thesis, Gyeongsang National University, 2006. Jinju.
H. S. Kim, "A Study on the Image of Hospital Nurses", Unpublished master's thesis, Kyung Hee University, 1996. Seoul.
J. L. Aaker, "Dementions of brand personality", Journal of Marketing Research, Vol. 34, pp. 347-356. 1997.
W. H. Kim, "Profession identification model", The Korean Journal of Industrial and Organizational Psychology, Vol. 11(1), pp. 221-226, 1998.
H. J. Yoo, and W. H. Kim, "A study on the occupational status in Korea" Journal of Vocational Education & Training, Vol. 5(2), pp. 35-66, 2002.
J. P. Tangney, and P. M. Niedenthal, and M. V. Covert, and D. H. Barlow, "Are shame and guilt related to distinct self-discrepancies", Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 75, pp. 256-268. 1998.
Y. J. Park, "The effects of vocational adjustment for vocational prestige and self image accordance of the employee", Unpublished master's thesis, Kyonggi University, 2010. Seoul.
J. R. Lee, "A study on kindergarten teachers image in parents and college students", Unpublished master's thesis, KyunGwon University, 2009. Seoul.
D. S. Lee, "A study on the nurses image perceived by lay-woman and man", Unpublished master's thesis, Han Yang University, 1995. Seoul.
National Emergency Medical Center - E.M.T guide, 2004, Seoul.
D. C. Choi, "A study on the user's satisfaction of community social welfare agency : In the case of Gangseo-Gu in Seoul Metropolitan Area", Unpublished master's thesis, Korea University, 2008. Seoul.
M. G. Choi "Service quality of social welfare center and effect on loyalty of client satisfaction", Unpublished master's thesis, Gyeongsang National University, 2010, Jinju.
K. K. Hee, "The effectiveness of a cardiopulmonary resuscitation program for first responders in Korea", Unpublished master's thesis, Ewha Womans University, 1997. Seoul.
J. G. Yun, and Y. Chung, and M. Y. Park, "Analysis on Image and Job perception of EMTs among Nurses", The Institute of Knowledge Management, Vol. 9(2), pp. 41-57, 2004.
M. R. Kim, "Perception, satisfaction and future about 119 rescue in the view of user", Unpublished master's thesis, Chosun University 2003, Jeonnam.
I. S. Yi, and J. H. Oh, "A Study on the Job Image of EMTs", Journal of KSSSS, Vol. 16, pp. 149-160, 2008.
L. C. Winters, "The effect of brand advertising on company image implications for corporate advertising", Journal of Advertising Research, Vol. 26, pp. 54-59. 1986.
K. Marton, and J. J. Boddewyn, "Should a corporation keep a low profile?", Journal of Advertising Research, Vol. 18, pp. 25-35. 1978.
H. W. Rhee, "The effects of country of origin on agricultural and industrial products", Unpublished master's thesis, Chonbuk National University, 2009, Jeonju.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.