최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國食生活文化學會誌 = Journal of the Korean Society of Food Culture, v.27 no.3, 2012년, pp.285 - 293
문상정 (경운대학교 항공관광학부) , 송정선 (대경대학교 호텔조리학부)
The purpose of this study was to determine the relationships among food quality, food awareness, customer satisfaction, and revisit intentions of Korean restaurants in Chinese University or College students in the Daegu and Gyeongbuk areas. A questionnaire developed from a literature review included...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
우리나라에 들어와 있는 외국인 유학생 수는 얼마인가? | 교육과학기술부의 고등교육기관 국가별 외국인 유학생현황(2010. 4)에 따르면 현재 어학연수, 교환학생 및 학위과정으로 국내에 들어와 있는 외국인 유학생 수는 83,842명이며, 이중 중국유학생이 57,783명으로 68.9% 로 매년 급격히 증가하고 있다. | |
외국인 관광객이 한국관광선택 시 고려하는 요인은 무엇인가? | 한국을 찾는 관광객의 증가는 한국의 전반적인 문화와 더 불어 한국음식에 대한 관심으로 연결되고 있는데 문화체육 관광부의 외래 관광객 실태조사 결과보고서(2010년)에 따르면 한국관광선택 시 고려하는 요인으로 음식/미식탐방(40.2%) 이 쇼핑(59.8%) 다음으로 나타나 한국음식에 대한 관심이 매우 높은 것으로 조사되었다. 또한 한국여행 시 인상 깊었던 점으로 친절(53. | |
우리나라에 방문하는 외국인 관광객은 어느정도인가요? | 9% 로 매년 급격히 증가하고 있다. 또한 전 세계적으로 부는 한류열풍으로 2010년 방한 외국인 관광객은 전년 대비 12.5% 증가한 879만 명을 기록하였으며, 이중 아시아인은 674만 명으로 76.7%를 차지하고 있다. 지역별로는 일본이 전체의 34. |
교육과학기술부. 2010. 4. 고등교육기관 국가별 외국인 유학생 현황
문화체육관광부. 2011. 2. 외래관광객 실태조사 결과보고서
Aaker DA. 2000. Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. Nanam Publishing, pp 115-145
An HY, Jeon HJ, Yang TS. 2009. A Study on the Customer Behavior and Recognition of Jeju Regional Cuisine. The Korean J. of Culinary Research, 15(2):93-107
Bowen D, Clarke J. 2002. Reflection on Tourist Satisfaction Research: Present and Future, pp 215-220
Gilmore SA, Brown NE, Dana JT. 1998. A Food Quality Model for School Food Service. The J. of Child Nutrition & Management, 22:32-39
Jeon IS, Lee JS, Rhi, MK. 2007. A Study on the Service Quality and Service Value of Korean Restaurants on the Foreign Customer Response. Korean J. of Hospitality Administration, 16(5):185-200
Jin YH, Cho JO. 2007. The Effect of the Next Generation's Recognition of Traditional Food on the Popularization of Foodservice Industry. The Korean J. of Culinary Research, 13(3):1-11
Kim DJ. Kim GJ. 2010. A Comparative Study between Product and Service for Process to Form Intent of Repeat-visit and Word-of-mouth. Korean J. of Hotel Administration, 19(3):127-147
Kim HS. 2010. A Study on the Effects of Perceived Quality in Customer Satisfaction and Behavior Intention by Brand Awareness. Masters degree thesis. Kyunghee University, pp 41-44
Kim MH. 2005. Quality Assessment of Korean Restaurant Cuisine. J. of Food service Management Society of Korea, 8(2):173-192
Korea Tourism Organization. 2011. Yearly Statistics of Tourism
Lee YR, Lu T, Cho MS. 2011. A Study on Food Service Quality Perception of Chiness Tourists to Jeju Island. J. of Tourism Sciences, 35(4):171-188
Lim HC. 2006. A Study on the Effect of Eating-out Bakery Brand Image on the Re-visit Intention. Korean J. of Tourism Research, 25(3):180-207
Oh YS. 2010. A Study on the Effect of Medical Esthetic Tourism and Halleu Consciousness on Tourism Image, Korean Food Consciousness, Tourist Satisfaction and Behavioral Intention. The Korean J. of Culinary Research, 16(5):193-207
Oliver RL. 1980. A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions. J. of Marketing Research, 17(4):460-469
Raajpoot NA. 2002. TANGSERV: A Multiple Item Scale for Measuring Tangible Quality in Foodservice Industry. J. of Foodservice Business Research, 5(2):109-127
Ryu JJ. 2007. Effects of service quality in the food service industry on consumers interest in purchase. Masters degree thesis. SungShin Women's University. pp 91-94
Song JS, Moon SJ. 2011. Survey of Chinese University or College Students' Preference for and Satisfaction with Korean Food in Daegu and Gyeongbuk. Korean J. Food Culture, 26(2):113-119
Won DY, Lee HS, Lee SB. 2006. Study of the Influence of Satisfaction into the IPA of Chinese Tourists on Korean Food and Service. Korean J. of Hospitality Administration, 15(5):169-182
Woodside AG, Frey LL, Daly RT. 1989. Linking Service Quality. Customer Satisfaction and Behavioral Intention. J. of Health Care Marketing, 9(December):5-17
Yi YJ. 1997. Differences in the Consumer Satisfaction Process between Goods and Services. J. of Consumer Studies, 8(1):101-118
Yoo YJ, Choi YS, Cheon GS. 2009. Korean Restaurant Service Expectations and Customer Satisfaction with Korean Food among Chinese Tourists. Korean J. Food Culture, 24(6):581-587
Yu DJ, Cho SH. 2003. A Study on the Improvement of Korean Restaurants for Chinese Tourist. Tourism management Research, 7(2):79-9
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.