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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.13 no.9, 2013년, pp.448 - 454
이진 (상명대학교 문화기술대학원 인터미디어 연구소) , 이승연 (상명대학교 문화기술대학원 인터미디어 연구소)
This paper proposes a methodology of expanding the mind in multi-disciplinary ways through STEAM education program based on science and art. The paper aims at analyzing both the analog- an digital-based emotional expressions experienced by students. Students use digital visualization technology usin...
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Georgette Yakman, $ST{\Sigma}@M$ Education: an overview of creating a model of integrative education, Virginia Polytechnic and State University, pp.11-18, 2008.
Christiane Paul, Digital Art, Thames& Hudson, 2003.
Konstantina Orlandatou, Synesthesia and Art, Academy of Music and Theater of Hamburg, 2009.
이진, 인터랙티브 미디어 아트의 언어적 감성 표현 연구 : 골란 레빈을 중심으로, 상명대학교, 2012.
신창식, 예술을 중심으로 한 융합교육 방법론, 상명대학교, 2012.
최윤화, 예술교사를 위한 융합교육 프로그램 연구, 상명대학교, 2012.
최안식, 융합인재교육(STEAM)을 위한 에듀테인먼트 콘텐츠 연구 개발 : 아트모빌 을 중심으로, 상명대학교, 2012.
김미혜, 백남준의 예술 작품을 기반으로 한 융합 인재교육(STEAM)프로그램 개발, 상명대학교, 2013.
http://www.scienceall.com/steam/
http://www.arduino.cc/
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