최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series A. The Mathematical Education, v.53 no.3, 2014년, pp.435 - 447
신현용 (한국교원대학교) , 신실라 (한국교원대학교 대학원) , 문태선 (서울특별시 교육청) , 권혜윤 (한국교원대학교 대학원) , 이윤우 (한국교원대학교 대학원)
Recently, the interdisciplinary integration and story-telling are often mentioned in mathematics education. It is probably because they might be helpful to students for positive attitude for mathematics. In this research, through brief discussion mathematics related with wallpaper patterns, we try t...
신현용, 신실라 (2014). 문양에 관한 수학적 접근: 군론에 의한 한국 전통문양의 분류, Archives of Design Research 27(3), 295-311. (Shin, H., Sheen, S. (2014). A mathematical approach to pattern:classification of Korean traditional frieze patterns according to group theory, Archives of Design Research 27(3), 295-311.)
신현용, 유익승, 문태선, 신기철, 신실라 (2014). 수학 IN 디자인, 서울: 교우사(출간 예정). (Shin, H., Lew, I., Moon, T., Shin, K., Sheen, S. (2014). Mathematics IN Design, Seoul: Kyowoo(To be published).)
이상락 (2010). 월페이퍼 그룹에 의한 한국 전통 문양의 분류, 한국정보기술학회논문지 8(4), 189-196. (Lee, S. R. (2010). Classification of Korean Traditional Patterns by Wallpaper Groups, Journal of Korea Society of Information Technology 8(4), 189-196.)
Du Sautoy, M. (2008). Symmetry, New York: Harper.
Stewart, I. (2013). Symmetry, Oxford: Oxford University Press.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.