최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.13 no.5, 2015년, pp.51 - 59
The year 1997 was when Korean Journal of Public Relations Research started to publish research articles. This study addresses the issue of theories in Korean public relations research. A total of 166 research papers are analyzed to see characteristics and changes during 2003-2012. Through this meta ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
한국홍보학회는 언제 창립됐나? | 한국홍보학회는 1997년 2월에 창립됐다. "홍보과 관련되는 이론과 실제의 연구와 발표 및 교육, 국내외 관련기관 및 업계와의 협력, 교류를 통하여 우리나라 홍보발전에 기여함"이 그 목적이었다(홍보학연구, 1997, p. | |
한국홍보학회의 창립 목적은? | 한국홍보학회는 1997년 2월에 창립됐다. "홍보과 관련되는 이론과 실제의 연구와 발표 및 교육, 국내외 관련기관 및 업계와의 협력, 교류를 통하여 우리나라 홍보발전에 기여함"이 그 목적이었다(홍보학연구, 1997, p.300). | |
소주제형 메타 분석은 어느 분야에서 많이 발견되나? | 이와 같은 '소주제형' 메타분석은 마케팅 분야에서 더 많이 발견된다. 김동훈과 김현정(2001)은 광고효과연구 결과에 집중한 연구사정리를 발표했고 김종배는(2004) 마케팅분야의 학술지에 논문이 게재되는 과정을 고찰하기도 했다. |
J. Jo, A study of Journal of Public Relations Research : A meta-analysis of its first 10 years. Korean Journal of Public Relations Research. Vol. 12, No. 2, pp.5-43, 2008.
L. P. Morton, L. Y. Lin, Contents and Citation Analyses of Public Relations Review. Public Relations Review, Vol. 21, No. 4, pp.337-349, 1995.
L. M. Sallot, L. J. Lyon, C. Acosta-Alzuru, & K. O. Jones. From Aardvark to Zebra: A new millennium analysis of theory development in public relations academic journals. Journal of Public Relations Research. Vol. 15, No. 1, pp.27-90, 2003.
S. Y. Kim, M. I. Choi.D. W. Kim, Semantic Network Analysis of Public Relations Research : A Comparison of the Journal of Public Relations Research in Korea and the United States, Korean Journal of Public Relations Research, Vol. 17, No. 3, pp.120-153, 2014.
S. P. Han, A content analysis of Korean Journal of Advertising Research: 10 years. Korean Journal of Advertising Research, Vol. 41, No. 2, pp.71-93, 1998.
E. Cho & S. Kim, Analysis of citations and authors in the Journal of Korean Advertising Research. Korean Journal of Advertising Research. Vol. 74. No. 1, pp.215-248, 2007.
Y. Kim, Y. Lim, S. Park, S. Baik, & S. Jung, Classification and analysis of Korean Marketing Research: 1971-1998. Journal of Korean Marketing Association, Vol. 14, No. 2, pp.147-173, 1999.
M. A. Ferguson, Building theory in public relations: Interorganizational relationships. Paper presented at the annual meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, Conference Paper/Unpublished Manuscript, 1984.
L. M. Sallot, L. J. Lisa, C. Acosta-Alzuru, & and K. O. Jones, From Aardvark to Zebra: A new millennium analysis of theory development in public relations academic journals. Journal of Public Relations Research. Vol. 15, No. 1, pp.27-90, 2003.
Y. Pasadeos & R. Bruce. A Bibliometric Analysis of Public Relations Research. Journal of Public Relations Research, Vol. 4, No. 1, pp. 167-187, 1992.
J. Jo, A study of Journal of Public Relations Research : A meta-analysis of its first 10 years. Korean Journal of Public Relations Research, Vol. 12, No. 2, pp.5-43, 2008.
J. Jo, Change of Topics, Theories, Methods in PR research: 1997-2006. Korean Journal of Advertising, Vol. 89, No. 2, pp.5-36, 2011.
J. Raupp & V. Ruler, Trends in Public Relations and Communication Management Research. Paper presented at the annual meeting of the International Communication Association, Conference Paper/Unpublished Manuscript, 2004.
R. Singh & R. Singh, Australian Public Relations: Status at the Turn of the 21stCentury, Public Relations Review, Vol. 32, No. 3. pp.302-308, 2000.
J. Xifra & A. Castillo, Forty years of doctoral public relations research in Spain, Public Relations Review, Vol. 26, No. 4, pp.387-401, 2006.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.