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국내 제과점에 대한 소비자 만족도 및 구매행동 및 이용실태에 관한 연구
A Study on the Consumer Satisfaction, Purchase Behaviors, and Intake Patterns among Domestic Bakery 원문보기

한국식품조리과학회지 = Korean Journal of Food & Cookery Science, v.31 no.2, 2015년, pp.103 - 111  

이광석 (경희대학교 조리서비스경영학과) ,  이승범 (세명대학교 외식경영학과) ,  정효선 (경희대학교 조리서비스경영학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study considered the intake patterns and realities of consumptions at bakeries in Korea. Based on a total of 442 customers obtained from empirical research, and self-administrated questionnaires were collected and analyzed by using frequency, chi-square, and one-way ANOVA. Satisfaction with the...

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문제 정의

  • 특히, 제과류의 편리성과 간편성이 가장 큰 구매 이유임을 감안한다면 성인을 대상으로 수행되는 연구는 큰 의미를 지닐 수 있을 것으로 여겨진다. 따라서 본 연구에서는 성인을 대상으로 국내 제과점의 이용 실태 및 소비 성향을 고찰하고, 응답자의 일반적인 특성에 따른 차이를 검증하고자 하였다.
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참고문헌 (21)

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