최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.19 no.7, 2016년, pp.1208 - 1215
이헌우 (Dept. Of Game. Division of Digital Contents Dongseo University)
This study suggests efficient production of game with spine tool that is 2D game tool. For this, the researcher studies process and efficiency of game development by focusing on production of a game "Shooting Monster" Version 1 in service of Google Store at present. Production tools in a contents fi...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
KOCCA, Domestic Content Industry, Settlement and Forecast Report, Mobile Game Status, 2016.
Game Industry, http://media.daum.net/breakingnews/newsview?newsid20160120174831771, (accessed Mar., 20, 2016).
Status of 2d mobile games, http://www.slideshare.net/nasmedia/mobile-issue-report, (accessed Mar., 05, 2016).
Mobile Game Market, http://www.newstown.co.kr/ news/ articleView.html?I dxno 237469, (accessed Mar., 16, 2016).
H. Kim, and H. Park, "Domestic 2D / 3D Technical Status and Trends of Mobile Games," Journal of Digital Content Journal, Vol. 3, No. 1, pp. 11-18, 2007.
2D Game Development, http://cocos2dx.tistory.com, (accessed Mar., 08, 2016).
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.