최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보교육학회논문지 = Journal of the Korean Association of Information Education, v.20 no.4, 2016년, pp.421 - 432
The 21st century computer education is very important for the future generations in the knowledge and information society. Therefore, developed countries that are the US, UK, and Germany, it is very important to find out how the computer education. In the US, the NETS and ACM K12 curriculum are inve...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
2007년도의 NETS 교육과정은 어떤 기본 철학을 익히는것을 목표로 하는가? | 2007년도의 NETS 교육과정은[14] 다음과 같은 6개의 기본 철학은 창의성과 개혁, 통신과 협력, 연구와 정보 유창성, 비판적 사고, 문제 해결 및 의사결정, 디지털 시민정정신, 테크놀로지 운영 및 개념을 익히게 하는 것이다. | |
2ACM 교육과정에서 컴퓨터 과학이 핵심교육과정이 되어야 하는 이유는? | 2ACM 교육과정에서 컴퓨터 과학이 핵심교육과정이 되어야 하는 이유는 컴퓨터 과학이 지적으로 중요하고, 컴퓨터 과학이 다양한 직업의 필수요인이며, 컴퓨터 과학이 문제 해결 능력을 길러준다는 점이다. 또한, 컴퓨터 과학이 다른 과학을 지원하거나 연결되어 있기 때문이고, 컴퓨터 과학은 모든 학생이 재미있어하기 때문이다. |
Barr, V. & Stephenson, S. (2011, March). Bringing computational thinking to K-12: What is involved and what is the role of the computer science community? ACM Inroads, (2)1, 48-45.
Bers, M. U., Flannery, L., & Kazakoff, E. R. (2014, March). Computational thinking and tinkering: Exploration of an early childhood robotics curriculum. Computers and Education, 72, 145-157.
CAS (2013A). Computing in the national curriculum:A guide for primary teachers. Computing At School.
CAS (2013B). Computing in the national curriculum: A guide for secondary teachers. Computing At School Computing At School.
Deborah Seehorn, Stephen Carey, Daniel Moix,Brian Fuschetto, Irene Lee, Dianne O'Grady-Cuniff, Chris Stephenson, Anita Verno (2011). CSTA K-12 Computer Science Standards Revised 2011.
Deborah Seehorn, Stephen Carey, Daniel Moix,Brian Fuschetto, Irene Lee, Dianne O' Grady-Cuniff, Chris Stephenson, Anita Verno (2016). CSTA K-12 COMPUTER SCIENCE STANDARDS REVISED 2016 CSTA STANDARDS TASK FORCE.
German Informatics Society (GI) (2008). Grundsatze und Standards fur die Informatik in der Schule. Bildungsstandards Informatik fur die Sekundarstufe I (2008) (in German).
Grover, S. & Pea, R. (2013, January/February). Computational thinking in K-12: A review of the state of the field. Educational Researcher, 42(1), 38-43.
Kim, Kapsu (2010). A Study on Programming Language Instruction Strategies of Improving the creative and logical thinking for Elementary Students. JOURNAL OF The Korean Association of information Education, 8(2), 63-70.
ISTE standards (2016). Redefining learning in a technology-driven world A report to support adoption of the ISTE Standards for Students June 2016.
Lye, S. Z., & Koh, J. H. L. (2014, December). Review on teaching and learning of computational thinking through programming: What is next for K-12? Computers in Human Behavior, 41, 51-61.
Ministry of Education (2015). The revised national curriculum 2015 for Primary and Secondary Schools, Vol.2015-75, No. 10.
Ministry of Education (2000). Information and Communication Technology Education Guidelines.
Ministry of Education (2005). Information and Communication Technology Education Guidelines.
OECD (2013). PISA2012 Results. www.oecd.org/pisa.
Tucker, A., Deek, F., Jones, J., McCowan, D., Stephenson, C., and Verno, A. (2002). A model curriculum for K-12 computer science, Report of the ACM K-12 Education Task Force Computer Science Curriculum Committee.
Twining, P., Raffaghelli, J., Albion, P., & Knezek, D. (2013, August 5). Moving education into the digital age: the contribution of teachers’ professional development. Journal of Computer Assisted Learning, 29(5), 426-437.
Wing, J. M. (2008, July 31). Computational thinking and thinking about computing. Philosophical Transactions of the Royal Society, 366, 3717-3725.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.