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NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.15 no.2, 2017년, pp.459 - 464
박수하 (4Season 피부과) , 권혜진 (숭실대학교 화학공학과)
This study aims to provide basic materials for marketing strategies of cosmeceuticals by investigating customers' recognition and satisfaction about cosmeceuticals targeting 161 adult men and women in their 20s to 50s and living in Seoul, Korea and then analyzing what should be improved for customer...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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코스메슈티컬 화장품이 어필할 수 있는 부분은 무엇인가? | 이처럼 화장품 시장에서 코스메슈티컬 화장품이 성장 대열에 선 것은 분명하나 이에 대한 정확한 기준이 정립 되어있지 않아 시장 확대 및 소비자들에게 다가가기에 큰 제한점이 있다. 그럼에도 불구하고 의사들이 직접 참여하여 연구, 개발한 화장품이라는 장점 때문에 신뢰성을 얻을 수 있고, 소비자들에게 문제성 피부를 해결해줄 수 있다는 점에서 크게 어필 할 수 있다[4]. | |
메디컬 에스테틱 산업이란 어떤 분야인가? | 메디컬 에스테틱 산업은 미용과 의료기술을 접목한 융복합적 분야로 우리나라 화장품 산업의 활성화를 위해꼭 필요한 산업 동력으로 손꼽히고 있다[1]. | |
우리나라의 메디컬 에스테틱 시장의 규모는 어떠한가? | 전 세계 메디컬 에스테틱 시장의 규모는 2012년 49조 원으로 그 중 우리나라는 약 1조 7천억원으로 평가되고 있고, 2000년 7월 의약분업을 시작으로 기존 병원들은 질환치료에서 미용치료로 진료범위를 넓혀갔고, 과학기술의 발전으로 레이저 등 첨단미용장비들이 빠르게 등장하면서 에스테틱 분야에서 메디컬의 비중은 점차 커져[2], 오늘날의 대중화를 이루었다. |
http://www.medipana.com/news/
JSeon-Young Kim, "An Analysis on Moderating Effect of Customer's Trust to Medical Skin care Therapists on the Relation Between Customer's Awareness and Satisfactio", Master of Seoul Venture Univ. 2013.
Yeon-hee Hwang, "Factors of Purchasing Decisions for the Consumers buying Clinics-supplied Cosmetics", Master of Chung-Ang Univ. 2009.
Ji-Houng Park, Yeon-Sook Song, Keun-Kwang Lee, "A Study on Purchasing Behavior, Usage and Satisfaction of Medical Skin Care Cosmetics", J. Kor. Soc. Beauty Cultural Arts Vol. 3, No. 2, p.23-37, 2014.
Su-Hyun Kim, "Consumer Awareness and Purchase Factors regarding Medical Cosmetics", Master of Dongduk Univ. 2013.
Hee-Joon Park, " A study on Market Penetration Strategy of Korean Cosmeceutical Firm's for Southeast Asia" Ph.D. dissertation, pp.2-3 Soongsil Univ. 2016.
Kyung-Jin Kim, "Marketing Strategies and Consumer Recognition of Medical Cosmetics", Master of Chung-Ang Univ. 2011.
Na-Young Kim, Yun-Kyoung Oh, Deog-Hwan Moon, Mi-Ock Woo, " Knowledge, attitude and performance regarding skin health care among female high school students in the Chang-won area", Journal of the Korea Soc. Beauty and Art, Vol. 14 No. 4, pp.61-75, 2013.
Yang-Suk Jung, "A Study concerning Consumers Behavior for Medical Cosmetics", Master of Sookmyung Women's Univ. 2010.
Ae-Soon Lee, Eun-Jin Myong, "A study on knowledge and behavior for skin health care",Journal of the Korea Soc. of Cosmetology, Vol. 8 No. 2, pp.105-120, 2002.
Su- Jin Kim, "Interest in Appearance, Skin Care and Dietary Behavior of Male and Female College Students: The Mediating Effects of Knowledge", Master of Hanyang Univ. 2008.
Hyung-Chun Jun, "Consumer Preference Survey and Marketing Strategies o f Medical DIY Cosmetics", Master of Chung-Ang Univ. 2013.
Sung-Mi Cho, " Analysis on Awareness of Hospital Employees and Consumers toward Hospital-supplied Cosmeceutical Brands", Master of Chung-Ang Univ. 2012.
Seung-Jae Lee, " A Study on the Medical Tourism and Activation : With focus on Medical Communication", Journal of Digital Convergence, Vol. 12 No. 3, pp.391-397, 2014.
Hyun-Am Shin, Ho-KI Jeon, Woo-Jun Lee, Youn-Jung Kang, " Exploring Case Study on Mass Customization of Domestic Company", Journal of Digital Convergence, Vol. 10 No. 6, pp.111-131, 2012.
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