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NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.15 no.4, 2017년, pp.421 - 426
김한호 (광운대학교 정보콘텐츠대학원) , 정형원 (광운대학교 정보콘텐츠대학원)
After the Pokemon game became popular, the popularity of the Augmented Reality game is higher than ever. Therefore, it is an important choice to use an engine to create an augmented reality game. It explains how to create an augmented reality game using Unity engine, which is one of the most used ga...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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포켓몬 GO란 무엇인가? | 포켓몬 GO(Pokémon GO)는 구글의 스타트업 컴퍼니로 시작해 독립한 나이앤틱(Niantic, Inc.)이 개발한 iOS 및 안드로이드용 부분 유료화 증강현실 모바일 게임이다[1, 2]. ‘포켓몬고’의 플레이 방법은 포켓몬을 획득하기 위해 현실 세계의 특정 위치로 이동하는 등 현실과 가상현실이 합쳐진 환경에서 게임을 한다[3]. | |
기능성 게임은 어떤 요소들을 포함하고 있는가? | ‘우리동네히어로’ 게임은 특정 지역을 중심으로 한 지역으로서 게임에서 지정한 지역에 MARKERLESS방식의 증강현실 속에 몬스터가 나오고 그 몬스터를 폭탄을 던져서 처치하는 방식의 게임으로 지역중심의 증강현실 기능성 게임개발의 사례가 될 수 있겠다. 기능성 게임 (Serious Game)이란 기존의 게임들이 가지고 있는 재미 요소뿐만 아니라 교육 , 홍보 , 군사 , 국방 , 종교 등의 요소들 포함하고 있는 게임들을 말한다[5]. | |
증강현실의 장점은 무엇인가? | 증강현실은 가상현실의 하나의 분야에서 파생된 기술이다[13, 14]. 또한, 사용자의 환경과 상호작용할 수 있다는 게 장점이다. 증강현실 기술은 하드웨어 기술과 소프트웨어 기술로 구분되어진다. |
Wikipedia, https://ko.wikipedia.org/wiki/포켓몬_GO#cite_note-9
Wikipedia, https://ko.wikipedia.org/wiki/포켓몬_GO#cite_note-9
Dictionary, common knowledge dictionary, pmg knowledge engine institute, http://terms.naver.com/entry.nhn? docId3405952&cid43667&categoryId43667
BLOOTER "Mobile game where Pokemon meets reality" http://www.bloter.net
Ja-Myong Koo,Tai-Hoon Cho "An Implementation of Markerless Augmented Reality Using Efficient Reference Data Sets", p2, The journal of the Korea Institute of Maritime Information & Communication Sciences .13no.11, 2009
Jo, Hui-Joon ,Kim, Dae-Won "Non-Marker Based Mobile Augmented Reality Technology Using Image Recognition ", The Journal of Korea Institute of Signal Processing and Systems) v.12 no.4, 2011 년, pp.258-266 p260
Absolute course! Unity 5, Wikisource, Lee Jae-hyun 2015
Wikipedia https://ko.wikipedia.org/wiki/유니티_(게 임_엔진)
Samsung Economic Research Institute, SERI Management Note 2, Samsung Economic Research Institute, ,p361 2011.04.15.
Ahn Jae-gon , "efficient map structure integrated with SLAM for intelligent robot navigation systems", Thesis (Master) - Konkuk University Graduate School: Department of Advanced Application (Department) 2011.2, p9
Ryu seong -gu,Jeong Gildo, "Implementation of the SLAM System Using a Single Vision and Distance Sensors" Journal of the Institute of Electronics Engineers of Korea. SC, v.45 no.6 no.324, 2008년, pp.149-156 p8
Su-Young Pi, Myung-Suk Lee, "Developing a Convergent Class Model of Augmented Reality and Art", Journal of digital Convergence , Vol. 14, No. 5, pp. 85-93, 2016.
Bang Joon-sung, Choi Eun-joo, "Trends and Prospects of Technology in Augmented Reality and Domestic and Foreign Countries", ISBN 978-89-6211-060-6, Korea Institute of Science and Technology Information.
Ji-Yean Yoon, Il-Young Moon"The Study on Marker-less Tracking Algorithm Performancebased on Mobile Augmented Reality",p1033-1034 , (JKONI 16(6): 1032-1037, Dec. 2012)
Sung-Ho Kim, "Development of the 3D Hair Style Simulator using Augmented Realityd", Journal of the Korea Convergence Society, Vol. 6, No. 6, pp. 249-255, 2015.
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