최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기패션비즈니스 = Fashion business, v.22 no.2, 2018년, pp.134 - 149
The number of children wearing make-up is increasing. "Children's cosmetics" is not a legal term though it is commonly used. The purpose of this study is to analyze discussions on children's cosmetics based on news articles found on the internet. This study also identifies what products are being di...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
인터넷 쇼핑몰에서 어린이 화장품으로 주로 언급되는 제품들은 무엇인가? | 인터넷 쇼핑몰에서 어린이 화장품으로 주로 언급되는 제품들은 메이크업 박스나 매니큐어, 립스틱 등 색조화장품이 많다. 어린이 메이크업 박스는 디즈니나 헬로 키티 그리고 바비 등 여자 아이가 좋아하는 캐릭터 제품으로, 제품명으로 ‘헬로 키티 메이크업 박스’나 ‘디즈니 프린세스 메이크업 박스’ 등 캐릭터 이름과 메이크업 박스를 결합하여 사용하고 있다. | |
어린이 메이크업 박스는 어떤 제품들이 있는가? | 인터넷 쇼핑몰에서 어린이 화장품으로 주로 언급되는 제품들은 메이크업 박스나 매니큐어, 립스틱 등 색조화장품이 많다. 어린이 메이크업 박스는 디즈니나 헬로 키티 그리고 바비 등 여자 아이가 좋아하는 캐릭터 제품으로, 제품명으로 ‘헬로 키티 메이크업 박스’나 ‘디즈니 프린세스 메이크업 박스’ 등 캐릭터 이름과 메이크업 박스를 결합하여 사용하고 있다. 대부분 미국에서 수입되어 유통되는 제품으로 성인용 메이크업 박스와 비슷하게 구성되는데, 하드 케이스 안에 실제 피부에 사용할 수 있는 다양한 립 제품과 아이섀도, 네일 제품 등이 들어 있다. | |
어린이 메이크업 박스는 어떤 구성으로 이루어져 있는가? | 어린이 메이크업 박스는 디즈니나 헬로 키티 그리고 바비 등 여자 아이가 좋아하는 캐릭터 제품으로, 제품명으로 ‘헬로 키티 메이크업 박스’나 ‘디즈니 프린세스 메이크업 박스’ 등 캐릭터 이름과 메이크업 박스를 결합하여 사용하고 있다. 대부분 미국에서 수입되어 유통되는 제품으로 성인용 메이크업 박스와 비슷하게 구성되는데, 하드 케이스 안에 실제 피부에 사용할 수 있는 다양한 립 제품과 아이섀도, 네일 제품 등이 들어 있다. 메이크업 박스 외에 매니큐어나 립스틱 등 단품으로 판매되는 화장품도 역시 디즈니의 캐릭터를 사용하는 제품이 많고, 모두 피부에 사용하는 진짜 화장품이다. |
Bae, H. (2015). A study on the impacting factors upon purchase intent and behavior of imported infant cosmetics -Focused on the meditating of purchase intent-. (Unpublished master's thesis), Chung-Ang University, Seoul, Korea
Green Consumer Network in Korea. (2015). Research and development for safe use of cosmetic products, Seoul: Green Consumer Network in Korea.
Hello Kitty children makeup box, (2017). smartstore.naver.com. Retrived April 11, 2018, from http://smartstore.naver.com/momstyle/products
Kim. Y. (2018. 01. 15). Children who put on make-up.. The sale of children's cosmetics has greatly increased. Financial News. Retrived from http://www.fnnews.com
Kim, B. (2017). A study on the purchase behaviors and improvement methods of cosmetics for children (Unpublished master's thesis), Chung-Ang University, Seoul, Korea
Kim, J. (2013), The purchase and usage of cosmetics used by the children of working housewives and non-working housewives (Unpublished master's thesis). Chung-Ang University, Seoul, Korea
Kim, J. (2017). The study on elementary students' current conditions of cosmetics usage, Asia-Pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology, 7(5), 381-393, doi:10.14257/ajmahs.2017.05.78
Kim, K., & Bae, H. (2012). A study on the use state of the cosmetics for infants, Journal of the Korean Society for Beauty Health, 5(1). 39-53
Kim, M. (2012). A study on perception and purchasing behavior of infant cosmetics (Unpublished master's thesis). Wonkwang University, Jeonlabukdo, Korea
Kim, M. (2013). A study on safety of cosmetics for infants on consumption pattern in Seoul and metropolitan area (Unpublished master's thesis). Konkuk University, Seoul, Korea
Kim, M. (2014). A study on the usage and purchasing behavior of cosmetics among elementary school students (Unpublished master's thesis). Sookmyung Women's University, Seoul, Korea.
KOFAC. (2015). Superstar in basic cosmetics, Seoul: KOFAC.
Lee, J., & Kuh, J. (2007). A study about attitudes toward make-up and purchasing behavior of cosmetics of the preteen generation, Journal of the Korean Society of Fashion & Beauty, 5(2), 2007, 56-67
Lee, J. (2018). Analysis of purchase-planning behavior by awareness of kids' cosmetics (Unpublished master's thesis). Konkuk University, Seoul, Korea.
Lee, Y. (2018. March 30). A certificate system of organic and natural cosmetics for kids will be tried... safety management for children's cosmetics is strenthened. ibabynews. Retrived from http://www.ibabynews.com
List of '2017 Best Brands for our children'(BBKI), online consumer survey results. (2017, November 22). BabyChosun. Retrived from http://baby.chosun.com
MiMi makeup box. (2016). smartstore.naver.com. Retrived April 11, 2018, from http://smartstore.naver.com/jjubi316
Moon, Y. (2010). A study on usage and purchase of color cosmetics for children (Unpublished master's thesis). Konkuk University, Seoul, Korea.
Oh, J. (2017. July 14). Cremation and waxing... Children look like adults. Asiaeconomy, Retrived from http://www.asiae.co.kr/news
Park, C., & Park, J. (2017). A study on usage of cosmetics and makeup by students in elementary, middle and high schools, Journal of Korea Society of Beauty Art, 18(3), 195-208, doi:10.18693/jksba.2017.18.3.195
You, A. (2014). A study on the realities of cosmetics use of the preteen generation and their propensity to purchase : Focused on the realities of cosmetics use of the preteen generation (Unpublished master's thesis). Konkuk University, Seoul, Korea
Yang, S. (2014). Analysis of influencing factors for purchasing intentions for organic cosmetics for infant - Focusing on expanded theory of planned behavior (Unpublished master's thesis). Sungshin Women's University, Seoul, Korea
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.