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NTIS 바로가기JPEE : Journal of practical engineering education = 실천공학교육논문지, v.10 no.1, 2018년, pp.49 - 56
Various types of SW education are being operated by universities for non-major undergraduates. And most of them focus on educating computational thinking. Following this computing education, there is a need for an educational method that implements and evaluates creative computing outcomes for each ...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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s4a는 무엇인가? | 본 논문에서는 알고리즘 설계의 흐름을 쉽게 이해하고 수정할 수 있는 s4a(scratch for arduino) 블록기반의 프로그래밍 도구를 사용한다. s4a는 프로그래밍 교육을 위해 개발된 스크래치언어의 변형된 형태이다. S4A 공식 홈페이지(http://s4a. | |
조합 논리회로의 설계 시 장점은? | 아두이노 장치의 2변수 입력 디지털 논리회로 제어 방법을 이용하여, 2변수 입력 16개 출력 LED 회로 예제를 제시한다. 조합 논리회로의 설계 시 장점은 소수의 입력 신호들을 조합하여, 다수의 출력 장치를 제어할 수 있다는 것이다. 이를 통해, 소수의 입력 센서 장치들을 아두이노 보드에 연결하고, 아두이노 보드와 연결된 다수의 출력 장치들을 특정 조건 하에서 제어할 수 있다. | |
조합 논리회로의 설계시 장점을 통한 결과는? | 이를 통해, 소수의 입력 센서 장치들을 아두이노 보드에 연결하고, 아두이노 보드와 연결된 다수의 출력 장치들을 특정 조건 하에서 제어할 수 있다. 이를 통해, 다양한 목적의 실험 장치, 발명품 및 특정 캡스톤 디자인 결과물들을 만들 수 있다[6-9]. |
J. M. David and H. L. Henry, "Scratch for budding computer scientists," SIGCSE Bulletin, vol. 39, no. 1, pp. 223-227, March 2007.
S. Mishra, S. Balan, S. Iyer, and S. Murthy, "Effect of a 2-week scratch intervention in CS1 on learners with varying prior knowledge," Proceedings of the 2014 Conference on Innovation & Technology in Computer Science Education (ITiCSE '14), ACM, NewYork: NY, pp. 45-50, 2014.
D. Weintrop, "Minding the gap between blocks-based and text-based programming," in Proceedings of the 46th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, ACM, NewYork: NY, pp. 75-80, 2015.
C. Hundhausen, S. Farley, and J. Brown, "Can direct manipulation lower the barriers to computer programming and promote transfer of training? An experimental study," ACM Transactions on Computer-Human Interaction, vol. 16, no 3, Article 13, September 2009.
I. Utting, S. Cooper, M. Kolling, J. Maloney, and M. Resnick, "Alice, Greenfoot, and Scratch - A Discussion," Transactions on Computer Education, vol. 10, no. 4, Article 17, November 2010.
K. Hur, "Curriculum for basic digital logic circuit practices through arduino device programming," Journal of Practical Engineering Education, vol. 9, no. 1, pp. 41-48, 2017.
H.-B. Lee and K.-H. Kwon, "A performance evaluation of circuit minimization algorithms for mentorship education of informatics gifted secondary students," Korea Information Processing Society Transactions on Computer and Communication Systems, vol. 4, no. 12, pp. 391-398, December 2015.
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