$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

몽골 대학에서 BPBL을 위한 관리 교과목 문제 개발 연구
A Study on Problem Development of Management subject for BPBL in a Mongolian University. 원문보기

한국산학기술학회논문지 = Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, v.19 no.6, 2018년, pp.683 - 688  

바야르마 (한경대학교 컴퓨터공학과) ,  이근수 (한경대학교 컴퓨터공학과)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

21세기에 교사는 물리적 수업 외에 가상 수업에서 최상의 학습을 보장하기 위해 어떤 새로운 기술에도 환영해야 한다. 구글 크레스룸은 브랜디드 학습과 전문 개발을 촉진하기 위한 중요한 기회를 제공한다. 본 연구는 브랜디드 문제중심학습을 위한 문제 설계를 제시하는 데 그 목적이 있다. BPBL의 기본적인 특징은 학습자들이 흥미를 갖게 하는 실생활의 문제들을 포즈를 취하고 해결함으로써 학습이 가장 효과적으로 시작되고 촉진된다는 것이다. 비구조된 PBL(문제중심 학습 )문제는 충분한 도메인 지식을 획득하는 학생들에게 영향을 미칠 수 있고, 적절한 사전 지식을 활성화하고, 그들 자신의 학습을 적절하게 지도할 수 있다. 좋은 문제를 설계하는 절차는 교육적 콘텐츠의 선택, 학습자의 특성 파악, 문제 발견, 역할과 상황설정, 문제 기록으로 구성된다. 이러한 절차를 사용하여, 관리 과목의 내용을 포괄하는 5가지 통합 문제를 설계하였다. 몽골대학의 BPBL에 기반하여 계획된 관리 과목 문제를 해결하는 과정에 시점을 두었다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In the 21stcentury, teachers must welcome new technology to ensure the best learning in virtual classrooms, aside from the physical classroom. Google Classroom provides a vital chance to promote blended learning and professional development. The purpose of this study is to specify the procedures in ...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • This paper presents process and procedures of problem developments for BPBL in Mongolian Universities. The aim of the module is to develop the problems required for BPBL based on a Management curriculum. This paper contains Research needs and objectives, Instructional design of BPBL, Learning Environment for BPBL, Problem development of the BPBL, Extraction and Procedures of BPBL Problem Development and Conclusion[16-18].
  • The aim of the module is to develop the problems required for BPBL based on a Management curriculum. This paper contains Research needs and objectives, Instructional design of BPBL, Learning Environment for BPBL, Problem development of the BPBL, Extraction and Procedures of BPBL Problem Development and Conclusion[16-18].
  • Therefore, Mongolian Education Ministry defined long-term strategies and basic policies for the educational development [3]. This paper presents process and procedures of problem developments for BPBL in Mongolian Universities. The aim of the module is to develop the problems required for BPBL based on a Management curriculum.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (18)

  1. Narangerel Jachin, Tsuyoshi Usagawa, "Potential Impact of Blended Learning on Teacher Education in Mongolia," Scientific Research Publishing, vol. 8 no. 9, July 2017. 

  2. Roisin Donnelly "Blended Problem-based Learning for Teacher Education: Lessons Learnt," Journal of Learning, Media and Technology, vol. 31, no. 2, 2006. DOI: https://doi.org/10.1080/17439880600756621 

  3. Oyunsuren Buriad, "A study on Learning Environment and Design for Cyber Education in Mongolia," Sangmyung University, pp 17-22, 2013. 

  4. Bayarmaa Natsagdorj, Keunsoo Lee, "Instructional Study Design of the Application of BPBL in Engineering College in Mongolia", Journal of KAIS, vol. 17, no. 12, pp. 504-510, 2016. DOI: https://doi.org/10.5762/KAIS.2017.18.1.530 

  5. "A Study on the Effects of Applying PBL in Class Design," 2011. 

  6. Keun soo Lee, "A study on Problem Design for PBL in Creative Engineering Design Subject," Journal of KAIS, vol. 8, no. 6, pp. 5. 2012. DOI: https://doi.org/10.5762/KAIS.2014.15.8.5242 

  7. Weiss R. E, "Designing problems to promote high-order thinking. In D. Knowlton and D. Sharp (Ed.), Problem-Based Learning in the Information Age" pp. 25-31 CA: Jossey-Bass Publishers, 2003. 

  8. Park Yang Mi, "The Effects after Appling PBL (Problem-Based Learning) On-off Line in Design Class" pp. 128, 2014. 

  9. Jordan Catapano, "Technology in the Classroom: A Look at Google Classroom" http://www.teachhub.com/technology-classroom-look-google-classroom 

  10. Meghan Bogardus Cortez, "Google Classroom: Exploring the Benefits for Teachers," https://edtechmagazine.com/k12/article/2017/06/google-classroom-exploring-benefits-teachers 

  11. Amanda Graham, Debra Peters, "Google Classroom Basics," http://hesperiausd.org/Schools/Middle/HJH/pearson/teachers/pdf/HowToGoogleClassroomBasics.pdf 

  12. Y. S. Cho, H. J. Lee, E. J. Baek, H. H. Lim, A study on the procedure of Problem- Based Learning, The Journal of Curriculum Studies, vol. 21, no. 3, pp. 215-242, 2003. DOI: http://dx.doi.org/10.15708/kscs.21.3.200309.001 

  13. Nachamma Sockalingam, "Designing Problems for Problem-based Learning," https://www.facultyfocus.com, 2011. 

  14. Stephen P. Robbins, "Fundamentals of management", Pearson Education Canada 2013. 

  15. Keun soo Lee, "A study on Problem Design for PBL in Creative Engineering Design Subject," Journal of KAIS, vol. 8, no. 6, pp. 5, 2012. DOI: https://doi.org/10.5762/KAIS.2014.15.8.5242 

  16. Sun-Young Kim, Soo-Jin Kim, Effects of Learning Style on Self-Directed Readiness of Student in Problem-Based Learning, Asia-pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology, vol. 6, no. 4, pp. 261-270, Apr. 2016. DOI: http://dx.doi.org/10.14257/AJMAHS.2016.04.28 

  17. Soo-Jin Kim, Hee-Kyeung Kang, The Effect of Tutor's Expertise and Teaching Experience on Learners' Satisfaction in the Problem-Based Learning, Asia-pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology, vol. 6, no. 7, pp. 279-290, July 2016. DOI: http://dx.doi.org/10.14257/AJMAHS.2016.07.40 

  18. Hye Jin Kim, Effects of PBL Applied to a Teaching Training Course on Cognitive, Affective, and Social Features of Pre-service Teachers, Asia-pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology, vol. 6, no. 11, pp. 181-190, Nov. 2016. DOI: http://dx.doi.org/10.14257/AJMAHS.2016.11.40 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로