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NTIS 바로가기한국산학기술학회논문지 = Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, v.20 no.12, 2019년, pp.200 - 211
김윤정 (명지전문대학 뷰티매니지먼트과) , 홍미숙 (명지전문대학 뷰티매니지먼트과)
This study analyzed the factors related to the job satisfaction and turnover rate of students in the skin care contract department, and suggested ways to enhance long-term employee retention. Frequency analysis and multiple regression analysis were performed using the SPSS statistical program and ba...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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계약학과란 무엇인가? | 계약학과는 다목적의 산업교육 기관이 산업체와 계약에 의하여 설치·운영되는 학부, 학과를 말하며, 산업교육 시행법 제2조 제2호에 속한다[2]. | |
내부마케팅 구성요인 중 서비스 품질 및 외부고객의 재 구매 행동에 영향을 주는 요인은 무엇인가? | 내부마케팅에 관한 구성요인과 관련된 실증적 선행 연구를 정리하면 다음과 같다. 내부마케팅 구성요인 중에서 교육 훈련, 복리후생, 커뮤니케이션, 내부고객의 태도 변화 등 4가지 요인이 서비스 품질 및 외부고객의 재 구매 행동에 영향을 미친다[6]. | |
임파워먼트 척도는 어떤 문항으로 구성되어 있는가? | 임파워먼트 척도는 총 8문항으로 구성되어 있다. 즉, 직무수행의 독립성, 직무수행의 자율성, 업무에 대한 결정권, 업무에 대한 통제력, 문제 해결 능력, 직무능력에 대한 확신, 업무 수행 능력, 업무에 대한 영향력으로 구성 되었다. |
S. Y. Choi, A Study on the Relationship Between Human Resource Development and Job Satisfaction in Social Welfare Organization, Master's thesis, E-Wha Woman's University of Social Welfare, Seoul, Korea, pp.20-22, 2003.
D. S. Lim, Regulations for Establishment and Operation of Contract Department, Ministry of Education, Korea, Available From:https://www.moe.go.kr/boardCnts/fileDown.do?m0404&smoe&fileSeqedfcbd346506807a8fa24dd276be01af(accessed Mar. 09, 2018)
H. S. Nam, Awareness Level in High School Students on Beauty Contract Department and System : Focusing on Vocational High School Students, The Korean Society of Cosmetology, Vol.23, No.1, pp. 211-222, 2017.
Y. S. Na, A Study on Factors Affecting the Long-Term Employment of Foreign Professionals at Corporations in Korea, Ph.D. Dissertation, Soong-Sil University of Business, Seoul, Korea, pp.29, 2014.
M. S. Yoon. H. J. Lee, Moderating Effects of Organizational Support between the Anger and Turnover Intention among Employees, Korean Academy of Human Resource Management, Vol.22, No.1, pp.249-265, 2015.
Y. H. Kim, Evaluation of Customer-Orientedness of Public Service Charter program in Local Government. Korean policy sciences review, Vol.9, No.4, pp. 361-384, 2005.
H. O. Chae, The Effects of internal marketing, job satisfaction and organizational commitment of beauty salon employees on customer orientation, Ph.D. Dissertation, Gwang-Ju Woman's University of Beauty Science, Seoul, Korea, pp.63-66, 2014.
H. S. Kim, The effects of empowerment on job satisfaction and organizational commitment in skin care service employees, Ph.D. Dissertation, Dong-Shin University of Beauty Science, Seoul, Korea, pp.25-27, 2016.
O. H. Lee, The Influence that The empowerment of Staffs in Beauty Service Industry has an effect on Work Satisfaction and the Quality of Service, Ph.D. Dissertation, Seokyeong University of Beauty Art, Seoul, Korea, pp.14-15, 2012.
K. H. Cha, A Study on Mediation Effect of Long-term Empolyment in Positive Psychology, Job Satisfaction and Management Performance of Beauty Workers, Ph.D. Dissertation, Seokyeong University of Beauty Art, Seoul, Korea, pp.11-21, 2018.
S. H. Choi, Studies on job stress, satisfaction and change intention of female beauty professionals of twenties, Ph.D. Dissertation, Seokyeong University of Beauty Art, Seoul, Korea, pp.47-49, 2017.
S. J. Kim, The Influence of the Internal Marketing upon Job Satisfaction and Turnover Intention in the Students for the Beauty-related Contract-based Department, Ph.D. Dissertation, Dong-Yang Universiy of Business, Seoul, Korea, pp.7, 2017.
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