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'감각·소비자과학'이란?
What is sensory and consumer science? 원문보기

식품과학과 산업 = Food science and industry, v.52 no.1, 2019년, pp.2 - 10  

이혜성 (이화여자대학교 식품공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Sensory and consumer science is one of the four core sciences in food science training. In early years, this field of studies are focused on providing food technologists information of sensory attributes of food for quality control and product optimization, and referred as sensory evaluation or sens...

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문제 정의

  • 본 논문에서는 20세기 초에 시작된 초기 관능검사 연 구분야로부터 감각·소비자과학으로의 학문적 발전 과정과 확대된 연구 범위를 소개하고, 더욱 효과적이고 효율적인 산업적 적용을 위한 앞으로의 발전 방향에 대해서 간략하게 논의하고자 한다.
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참고문헌 (24)

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