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VR 게임 <엘더 스크롤 V : 스카이 림 VR>의 시각 요소 연구
Research on the Visual Elements of VR game 원문보기

디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.18 no.12, 2020년, pp.507 - 512  

강천천 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학과) ,  정진헌 (동국대학교 영상대학원 멀티미디어학과)

초록
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최근 VR 기술이 점차 발전하면서 다양한 가상현실 게임이 상업화되고 있다. 특히 사용자들에게 인기 있는 다양한 대형 3D 온라인 게임들이 VR 게임으로 변화하기 시작했다. 은 대형 3D 웹캐스트 의 파생 게임으로서, 2018년 4월 Steam 게임 플랫폼에 발표되었고, 독창적인 UI 디자인으로 사용자의 몰입식 체험을 극대화하여 VR 게임 선두 자리를 굳건히 지키고 있다. 게임의 시각적 유사성이 높지만, UI에서 나타나는 시각 요소에는 큰 차이를 보이고 있다. 본 논문은 게임에서 몰입감을 높이기 위한 캐릭터, 장면, UI Design, 색상 및 폰트의 시각적 UI 요소에 대해 연구하였으며, 향후 신형 VR 게임의 몰입식 체험을 위한 독창적인 인터페이스 디자인에 대하여 연구하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In recent years, various virtual reality games are becoming commercialized. A variety of large 3D online games popular with users has begun to transform into VR games. as a derivative of large-scale 3D online games , Since its launch on the steam game platform in April 2018, because of its original...

주제어

표/그림 (8)

AI 본문요약
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문제 정의

  • This paper aims to enhance visual immersionthe, and analyzed the five most important UI visual arts elements in VR games <The Elder Scrolls V: Skyrim VR >. The core features are as follows: 1.

가설 설정

  • [15] This paper aims to enhance visual immersionthe, and analyzed the five most important UI visual arts elements in VR games <The Elder Scrolls V: Skyrim VR >. The core features are as follows: 1. When the game characters are integrated into the design elements, they should conform to the game background settings. The characters modeling to design are the most critical part, we should pay attention to the unity of style.
  • Explain the background of the times. 2. Create an emotional atmosphere. 3.
  • The characters modeling to design are the most critical part, we should pay attention to the unity of style. 2. Game scene is an important way to convey the theme of the game. Match the game background and it will change according to the plot.
  • Match the game background and it will change according to the plot. 3. The design of operation interface shall be simple and easy to operate and into the perspective of visual elements. Too complicated operation interface is easy to cause visual fatigue and vertigo.
  • Too complicated operation interface is easy to cause visual fatigue and vertigo. 4. In VR games, color elements are important means of UI design. When choosing colors, try to choose the same color system as possible.
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참고문헌 (15)

  1. L. G. Lee & J. H. Chung. (2017). A Study on Visual Mise-en-Scene of VR Animation . Journal of Digital Convergence. 15(7). PP.407-413 

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  5. P. Y. Li. (2019). What is UI. YouTu. http://www.ccutu.com/224670.html 

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  10. H. Liu. (2013). On the concept and function of game scene design. Technology Wind. PP.255. 2013(08). DOI:10.19392/j.cnki.1671-7341.2013.08.227 

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  15. X. R. Li & W. F. Zhu. (2018). Visual communication art analysis of UI design. Popular literature and art. 2018(08). PP.125-126. 

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