$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

주행 상황에 따른 전기차와 내연기관차의 에너지 소비 비교
Energy Consumption of the Electric Vehicle and Internal Combustion Engine Vehicle for Different Driving Cases 원문보기

한국기계가공학회지 = Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, v.19 no.5, 2020년, pp.8 - 13  

김정민 (안동대학교 기계자동차공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, the electric vehicle (EV) and internal combustion engine vehicle (ICEV) are compared for different driving cases. The EV exhibits a lower powertrain efficiency when driven on the aggressive driving cycle than when driven on the moderate cycle. In particular, EV powertrain efficiency i...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • And, the recycle energy such as solar energy is used in the EV to increase the driving range[4-5]. The above researches are about the EV component design for increasing the driving range such as the battery and vehicle mass designs. Thus, the analysis studies of EV were performed to know the component losses and efficiencies of EV[6-7].
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (7)

  1. Pearre, N., Kempton, W., Guensler, R. and Elango, V., "Electric vehicles: How much range is required for a day's driving?", Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 19, pp. 1171-1184, 2011. 

  2. Na, Y. M. and Park, J. K., "Design and Fabrication of Single-person Neighborhood Electric Vehicle with Streamlined Car Body", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 17, No. 4, pp. 55-63, 2018. 

  3. Sim, H. S., "A Study on an Electric Power System Design of a Small Electric Vehicle", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 17, No. 1, pp. 89-94, 2018. 

  4. Sim, H. S., "A Study of on a Power Control System for a Solar-Electric Vehicle", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 13, No. 3, pp. 70-76, 2014. 

  5. Sim, H. S., "A Carge-discharge System of a Solar-Electric Vehicle", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 18, No. 1, pp. 78-84, 2019. 

  6. Kim, J. M., "Comparative Study of Different Drive-train Driving Performances for the Input Split Type Hybrid Electric Vehicle", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 16, No. 4, pp. 69-75, 2017. 

  7. Kim, J. M., "Comparative Study of Powertrain Loss and Efficiency for the Electric Vehicle and Internal Combustion Engine Vehicle", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 18, No. 7, pp. 29-35, 2019. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로