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NTIS 바로가기한국전자통신학회 논문지 = The Journal of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, v.15 no.5, 2020년, pp.939 - 948
There are many studies to incorporate virtual reality technology into agricultural education. Interest in virtual reality is increasing not only for direct education such as agricultural machinery education but also for indirect education using games. A key technology in virtual reality is to model ...
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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가상현실에서 핵심적인 기술은 무엇인가? | 가상현실 기술을 농업 기술 교육에 접목하려는 많은 노력이 이루어지고 있으며, 농기계 교육과 같은 직접적인 교육뿐만 아니라 게임을 이용한 간접 교육에도 관심이 증가하고 있다. 가상현실에서 핵심적인 기술은 사용자가 실제와 같이 느낄 수 있게 대상을 모델링하는 것이다. 농장에서 재배하는 농작물은 농장의 환경에 따라 동일한 영향을 받는다. | |
가상현실과 농업을 접목하기 위해 활발히 연구되고 있는 분야는 농기계 분야인데, 그 이유는 무엇인가? | 현재 국내에서 가상현실과 농업을 접목하기 위해 활발히 연구되고 있는 분야는 농기계 분야이다. 실제로 농기계를 조작하는 것은 위험하고 체험을 위해서는 농지에 가야 하기 때문에 접근성도 좋지 않다. 이를 극복하기 위하여 농기계와 가상현실 환경을 연동하여 장소에 구애받지 않고 일반인이 농기계를 조작하여 학습하도록 하는 연구가 활발히 진행되고 있다. | |
가상현실이란 무엇인가? | 4차산업혁명의 핵심 기술 중 하나로 가상현실 기술이 주목받고 있다. 가상현실은 시간과 장소에 구애받지 않고 자신이 원하는 다양한 체험을 실감할 수 있게 해주는 기술이다[1,2]. 가상현실은 다양한 분야에 접목이 가능하며, 농업에서도 가상현실 기술을 접목하기 위한 많은 노력들이 이루어지고 있다[3]. |
D. Ahn, S. Cho, and H. Kim, "A Study on the Dynamics of Police Motorcycle Simulator," J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol.15, no. 3, 2020, pp. 533-541.
T. Kim, "A Study on the Fabrication of Mixed Reality Content with Coloring Technology," J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol.14, no. 4, 2019, pp. 737-742.
J. Ng, H. Ho, X. Tong, D. Gromala, and W. Jin, "Farmooo, a virtual reality farm simulation game designed for cancer pediatric patients to distract their pain during chemotherapy treatment," Electronic Imaging, no. 3, 2018, pp. 432-435.
H. Yoo and S. Kim, "3D Virtual Space Agriculture Education Game based on Historic Environment Simulation and Guiding NPC," J. of the Korean Society for Computer Game, no. 18, 2009, pp. 65-71.
Y. Yang, "The study of sustainable factors analysis and UX design evaluation of farm simulation convergence mobile social network games," The Korean Society of Science & Art, vol. 37, no. 3, 2019, pp. 255-274.
E. Zidianakis, K. Stratigi, D. Ioannidi, N. Partarakis, M. Antona, and C. Stephanidis, "The Farm Game: A Game Designed to Follow Children's Playing Maturity," Proc. of International Conferences on ArtsIT, Interactivity & Game Creation, Esbjerg, Denamrk, 2016, pp. 20-28.
M. Frank, "AgBalance-my virtual farm, a simulation game for a competition of students and scientists in order to gain insights into the concept of tradeoffs in sustainable agriculture," Proc. of 2016 International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks, Innsbruck-Igls, Austria, 2016, pp. 396-397.
M. Lee, "An artificial intelligence evaluation on FSM-based game NPC," J. of Korea Game Society, vol. 14, no. 5, 2014, pp. 127-136.
J. Yang, K. Cho, and K. Um, "A dynamic utilization method of FSM for Adaptive NPC Generation," J. of Korea Multimedia Society, vol. 11, no. 9, 2008, pp. 1258-1266.
H. No and D. Rhee, "A study on the game character creation using genetic algorithm in football simulation games," J. of Korea Game Society, vol. 17. no. 6, 2017, pp. 129-138.
H. No and D. Rhee, "A game characters ability value generation method using genetic algorithm," J. of Korea Game Society, vol. 18. no. 4, 2018, pp. 83-97.
J. Kim and H. Cho, "Interactive tree modeling method suitable for real-time systems," J. of Korea Institute of Information Scientists and Engineers, vol. 38. no. 5, 2011, pp. 242-248.
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