최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.19 no.5, 2020년, pp.107 - 124
이유진 (아시아나항공(주))
Due to spread of covid-19, which began in December 2019, the usage of online distance learning has expanded within colleges. However, because of the lack of readiness for running online distance learning, professors and students had to experience a lot of inconvenience. In the near future, the usage...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
고일상, 최수정, 정경호, "웹 기반 원격교육에서 학습자 몰입의 영향요인과 학습효과에 관한 연구", 인터넷전자상거래연구, 제6권, 제1호, 2006, 83-108.
김광용, "인터넷을 이용한 효과적인 원격수업의 운영", 경영정보학연구, 제8권, 제1호, 1998, 125-144.
김동심, 이명화, "고등교육 교수자의 온라인교육 인식 : A 대학을 중심으로", 학습자중심교과교육연구, 제19권, 제13호, 2019, 845-867.
김영택, 오종철, 홍상진, "개인형 커뮤니티 사이트 사용자의 후기수용모형에 관한 연구", 대한경영학회지, 제19권, 제6호, 2006, 2215-2235.
김인석, 김봉규, "원격화상 영어수업 활용이 고등학생의 영어학습 만족도에 미치는 영향", 중등영어교육, 제7권, 제1호, 2014, 89-111.
남창우, 이영태, "포스트 코로나 공학교육에 대한 소고(小考) 포스트 코로나 교육의 대전환을 위한 공학교육의 중단기적 계획", Ingenium, 제27권, 제2호, 2020, 31-33.
서울경제, " '원격강의 부실에 정부는 나몰라라' 교수 강사들도 한숨", 2020, Available at https://www.sedaily.com/NewsVIew/1Z1F5MA45G (Accessed August 25. 2020).
서구원, "온라인 강의 만족도와 추천의도에 영향을 미치는 요인", 사이버교육연구, 제5권, 제2호, 2011, 159-178.
유일, "웹기반 원격교육의 학습효과에 영향을 미치는요인에관한연구", Korea Business Review, 제6권, 제2호, 2003, 7-27.
이미혜, "항공사 서비스품질이 가치, 만족 및 충성도에 미치는 영향", 관광연구, 제25권, 제5호, 2010, 101-122.
이영희, 박윤정, 윤정현, "COVID-19 대응 대학 원격강의 운영 사례 분석을 통한 유형 탐색", 열린교육연구, 제28권, 제3호, 2020, 211-234.
이종기, "이러닝 시스템품질과 협동학습이 이러닝만족에 미치는 영향", 전산회계연구, 제14권, 제2호, 2016, 59-78.
이주희, 고경아, 하대권, "1인 미디어 이용자들의 라이브 스트리밍 방송 시청 동기 및 사용자 반응에 관한 연구 : 후기 수용 모델(PAM)을 중심으로", 한국광고홍보학보, 제20권, 제2호, 2018, 178-215.
이한나, "면세점 어플리케이션 서비스의 지속사용의 도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 후기수용모델(PAM)을 기반으로", 숭실대학교 일반대학원 박사학위 논문, 2019.
이혜정, 임상훈, 강수민, "4차 산업혁명 시대 대학교육 혁신 방안 탐색 : 미네르바스쿨 사례를 중심으로", 평생학습사회, 제15권, 제2호, 2019, 59-84.
최진, 이승호, "4년제 대학 항공서비스 관련 학과의 교과과목 분석", 한국항공경영학회 춘계학술 발표논문집, 2019, 1-16.
하영자, 임연욱, "이러닝 성인학습자의 내재적 가치와 학업적 자기효능감에 따른 학습지속의향, 만족도, 학업성취도의 예측", 역량개발학습연구, 제5권, 제4호, 2010, 49-67.
한국대학신문, "코로나19 전 세계 강타... 원격수업 급부상", 2020, Available at http://news.unn.net/news/articleView.html?idxno227785 (Accessed August 19. 2020)
한순미, "대학생을 위한 자기주도적 학습전략 프로그램의 개발 및 효과", 아시아교육연구, 제7권, 제3호, 2006, 1-30.
Appleton, J.J., S.L. Christenson, D. Kim, and A.L. Reschly, "Measuring cognitive and psychological engagement : Validation of the Student Engagement Instrument", Journal of School Psychology, Vol.44, No.5, 2006, 427-445.
Aragon, S.R., "Creating social presence in online environments", New Directions for Adult and Continuing Education, No.100, 2003, 57-68.
Bhattacherjee, A., "Understanding information systems continuance : an expectation-confirmation model", MIS Quarterly, Vol.25, No.3, 2001, 351-370.
Cho, V., T.E. Cheng, and W.J. Lai, "The role of perceived user-interface design in continued usage intention of self-paced e-learning tools", Computers & Education, Vol.53, No.2, 2009, 216-227.
Davis, F.D., "Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology", MIS Quarterly, Vol.13, No.3, 1989, 319-340.
de Greef, H.P., W.A. IJsselsteijn, and J.W. Wesselink, "Social presence and emotional attitude in the PhotoShare tele-application", IPO Annual Progress Report, Vol.35, 2000, 29-37.
DeLone, W.H. and E.R. McLean, "Information systems success : The quest for the dependent variable", Information Systems Research, Vol.3, No.1, 1992, 60-95.
Gilham, C. and B.A. Moody, "Face to face : Video conferencing creates opportunities for incarcerated youth", Journal of Correctional Education, Vol.52, No.1, 2001, 29-31.
Hair Jr, J.F., M.C. Howard, and C. Nitzl, "Assessing measurement model quality in PLSSEM using confirmatory composite analysis", Journal of Business Research, Vol.109, 2020, 101-110.
Hu, S. and G.D. Kuh, "Being (dis) engaged in educationally purposeful activities : The influences of student and institutional characteristics", Research in Higher Education, Vol.43, No.5, 2002, 555-575.
Husman, J., W.P. Derryberry, H.M. Crowson, and R. Lomax, "Instrumentality, task value, and intrinsic motivation : Making sense of their independent interdependence", Contemporary Educational Psychology, Vol.29, No.1, 2004, 63-76.
Karahanna, E., D.W. Straub, and N.L. Chervany, "Information technology adoption across time : a cross-sectional comparison of preadoption and post-adoption beliefs", MIS Quarterly, Vol.23, No.2, 1999, 183-213.
Kumar, R.L., M.A. Smith, and S. Bannerjee, "User interface features influencing overall ease of use and personalization", Information & Management, Vol.3, No.41, 2004, 289-302.
Moore, M.G. and G. Kearsley, Distance education : A systems view of online learning. Cengage Learning, Boston, 2011.
Oghuma, A.P., C.F. Libaque-Saenz, S.F. Wong, and Y. Chang, "An expectation-confirmation model of continuance intention to use mobile instant messaging", Telematics and Informatics, Vol.33, No.1, 2016, 34-47.
Oliver, R.L., "A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions", Journal of Marketing Research, Vol.17, No.4, 1980, 460-469.
Pearce, J.M., M. Ainley, and S. Howard, "The ebb and flow of online learning", Computers in Human Behavior, Vol.21, No.5, 2005, 745-771.
Prior, D.D., J. Mazanov, D. Meacheam, G. Heaslip, and J. Hanson, "Attitude, digital literacy and self efficacy : Flow-on effects for online learning behavior", The Internet and Higher Education, Vol.29, 2016, 91-97.
Solomon, M.R., C. Surprenant, J.A. Czepiel, and E.G. Gutman, "A role theory perspective on dyadic interactions : the service encounter", Journal of Marketing, Vol.49, No.1, 1985, 99-111.
Stewart, B.L., C.E. Goodson, S.L. Miertschin, M.L. Norwood, and S. Ezell, "Online student support services : A case based on quality frameworks", Journal of Online Learning and Teaching, Vol.9, No.2, 2013, 290-303.
Trowler, V., "Student engagement literature review", The Higher Education Academy, Vol.11, No.1, 2010, 1-15.
Uyanga, U.U., "Factors influencing students unrest in institutions of higher learning and its implications on the academic performance of students in University of Uyo, Akwa Ibom State, Nigeria", Research in Pedagogy, Vol.6, No.1, 2016, 27-42.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.