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스마트 홈 어플리케이션의 고객반응리뷰분석을 통한 기업별 서비스개선전략에 대한 연구 : 스마트 홈 사용성 가치의 기능적요소와 디자인적 요소 분류를 바탕으로
A Study on the Service Improvement Strategies by Enterprise through the Analysis of Customer Response Reviews in Smart Home Applications : Based on the Classification of Functional Elements and Design Elements of smart Home Usability Values 원문보기

한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.19 no.4, 2020년, pp.85 - 107  

허지연 (연세대학교 미래캠퍼스 경영학과) ,  김민지 (한양대학교 비즈니스 인포매틱스학과) ,  차경진 (한양대학교 경영학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The Internet of Things market, a technology that connects the Internet to various things, is growing day by day. Besides, various smart home services using IoT and AI (Artificial Intelligence) are being launched in homes. Related to this, existing smart home-related studies focus primarily on ICT te...

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참고문헌 (45)

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  45. Zafarani, R., M.A. Abbash, and H. Liu, "Social Media Mining : An Introduction", Cambridge University Press, 2014. 

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