최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한화학회지 = Journal of the Korean Chemical Society, v.65 no.6, 2021년, pp.441 - 454
김민환 (서울대학교 교육종합연구원) , 김다애 (서울대학교 화학교육과) , 노태희 (서울대학교 화학교육과)
In this study, pre-service science teachers' difficulties in teaching practice were investigated from the perspectives of pre-service teachers and cooperating teachers. Nine pre-service teachers who were attending a department of chemistry education at a college of education in Seoul and participate...
Jho, D.; Kim, J. Educational Research 2013, 57, 151.
Kim, H.; Lee, N. Korean Journal of Teacher Education 2014, 30, 171.
Kim, S. Y.; Lee, J. Korean Journal of Teacher Education 2015, 31, 133.
Kang, K. H.; Lee, S. K. Korean Journal of Teacher Education 2004, 21, 105.
Kang, K. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction 2019, 19, 145.
Oh, J.-R. Korean Journal of Sociology of Education 2003, 13, 167.
Park, S.-H. The Journal of Korean Teacher Education 2007, 24, 271.
Koh, J. C. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction 2017, 17, 343.
Chung, H. Y. The Journal of Korean Teacher Education 2005, 22, 253.
Strauss, A. L.; Corbin, J. M. Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory; Sage Publications Inc.: Los Angeles, CA, 1998.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.