$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Cultural diversity and National identity in English Textbooks of Korea 원문보기

The International journal of advanced culture technology, v.9 no.4, 2021년, pp.248 - 253  

Chang, Bok-Myung (English Language and Cultural Studies, Namseoul University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The aim of this study is to understand how English textbooks in Korea reflect English education policies for improving the English language learners' cultural ability. In order to achieve the purpose of this study, the method of analyzing English textbooks was used because English textbooks are an i...

주제어

표/그림 (5)

참고문헌 (14)

  1. Yim, S. W., "Globalization and language policy in South Korea", In A.B.M.Tsui and J.W. Tollefon (Eds.), Language policy, culture, and identity in Asian Contexts(pp.37-53). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2007. 

  2. B.M. Chang, "Korea's language policy responses to Globalization", Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, Vol.22, No.2, pp.71-85, 2018. 

  3. B.M. Chang, "Cultural policy of English language education in South Korea", International Journal of Advanced Culture and Technology, Vol.8, No.2, pp.109-115, 2020. 

  4. B.M. Chang, K. Owada, "Language Education Policy and English Textbooks of Korea and Japan", International Journal of Advanced Culture and Technology, Vol.9, No.2, pp.56-63, 2021. 

  5. C. Kramsch, "Teaching foreign languages in an era of globalization", The Modern Language Journal, Vol.98, No.1, pp.296 - 311, 2014. 

  6. A.B.M. Tsui, J.W. Tollefson, Language policy, culture, and identity in Asian contexts, Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2007. 

  7. J.W. Tollefson (2nd Edition), "Introduction: Critical issues in educational language policy", In J.W. Tollefson (Ed.), Language policies in education: Critical issues (pp. 3-10). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, 2013. 

  8. Ping Qiao. (2014). Ideologies in primary English textbooks in China. In X.L.Curdt-Christiansen & C. Weninger (Eds.), Language, ideologies and education: the politics of textbooks in language education (pp. 163-180). London: Routedge. 

  9. S.L. Makay & Bokhorst-Heng, W.D. International English in its sociolinguistic contexts. New York and London: Routledge, 2008. 

  10. A. Pennycook, The cultural politics of English as an international language. London: Pearson, 1994. 

  11. S.K.Sonntag, The local politics of global English. Oxford: Lexington Books, 2003 

  12. L.E. Smith, Dimensions of understanding in cross-cultural communication. In K. Murata & J. Jenkins (Eds.), Global Englishes in Asian contexts; current and future debates (pp. 17-25). Hampshire: Palgrave Macmillan, 2009. 

  13. K.Risager, "Language textbooks: windows to the world". Language, Culture and Curriculum. Vol.34, No.2, pp.119-132, 2021. 

  14. G. Canale, "The language textbook: representation, interaction & learning: conclusions. Language, Culture and Curriculum. Vol.34, No.2, pp.199-206, 2021. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로