$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Research on the Short-term Memory Effects on VR Tour Games 원문보기

멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.24 no.7, 2021년, pp.922 - 932  

Sui, Qiao (Dept. of Design & Manufacturing Engineering, Jeonbuk National University) ,  Cho, Dong-Min (Dept. of Industrial Design, Jeonbuk National University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This thesis mainly studies the impact of short-term memory in VR tour games on users. The thesis is based on VR tour games and short-term memory, using the literature research method, the practical research method, and the investigation method. First, the author designs and makes VR tour games on th...

주제어

표/그림 (18)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

가설 설정

  • The question of this research is whether VR tour games have an impact on short-term memory. Due to the limitations of the research process, this research only conducts experiments on the games developed in this article, and more related experiments will be carried out in the future.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (13)

  1. J.-L. Lugrin, F. Kern, and R. Schmidt, "A Location-Based VR Museum," International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games), HCI Group, University of Wurzburg, Germany, IEEE, pp. 1-2, 2018. 

  2. A. Cheng, L. Yang, and E. Andersen, "Teaching Language and Culture with a Virtual Reality Game," CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, ACM, pp. 541-549. 2017. 

  3. B. Rasch and J. Born, "About Sleep's Role in Memory," Physiol Rev. pp. 681-766. 2013. 

  4. D.A. Bowman and R.P. Cmahan, "Virtual Reality: How Much Immersion Is Enough," Computer, Vol. 40, Issue 7. pp. 36-43. 2017. 

  5. L. Velayudhan, S.-H. Ryu, M. Raczek, M. Philpot, J. Lindesay, M. Critchfield, et al "Review of Brief Cognitive Tests for Patients with Suspected Dementia," International Psychogeriatrics, Vol. 26, Issue 8, pp. 1247-1262, 2014. 

  6. E, Camina and F, Guell, "The Neuroanatomical, Neurophysiological and Psychological Basis of Memory: Current Models and Their Origins," Frontiers in Pharmacology, Vol, 8, No. 438, 2017. 

  7. Y. Zhi and L. Minhua, "Analysis on the Profitability Mode of Virtual Tourism and Network Economy from the Perspective of Mirror Experience," Journal of Nanning Vocational and Technical College, pp. 121-127, 2018. 

  8. C. Zhu and J. Shen, "The Application of Virtual Reality Technology in Promoting the Cultural Value of Tourism," Computer Products and Circulation, pp. 258, 2018. 

  9. W. Shujun, "Research on Virtual Reality Technology and Its Application Status," Heilongjiang Science and Technology Information, Issue 26, pp. 69, 2008. 

  10. W. Li and D.-M. Cho, "Research on Scene Features of Mixed Reality Game Based on Spatial Perception-Focused on" The Fragment" Case Study," Journal of Korea Multimedia Society, Vol. 24, No. 4, pp. 601-609, 2021. 

  11. A. Xing, L. Gang, X. Linwei, and S. Ying, "A Survey on Application of Virtual Reality Technology in U. S. Military Simulation Training," Missile Institute Air Force Engineering University Sanyuan, Vol. 18, Issue 10, pp. 36-43. 2011. 

  12. H. Xiaoqiang, "The Effect and Evaluation Method of Virtual Reality Games on Working Memory," Beijing University of Posts and Telecommunications Press, pp. 10-11, 2005. 

  13. S. Okahashi, K. Seki, A. Nagano, Z. Luo, M. Kojima, and T. Futaki, "A Virtual Shopping Test for Realistic Assessment of Cognitive Function," Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation, Vol. 10, Article No. 59, pp. 1-13. 2013. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로