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EASA 형식 증명 목적을 위한 운전 한계조건에서의 항공기 엔진 150 시간 내구시험
Aircraft Engine 150 hours Endurance Test under Conditions corresponding to the Operation Limitations for EASA Type Certification 원문보기

항공우주시스템공학회지 = Journal of aerospace system engineering, v.15 no.3, 2021년, pp.93 - 98  

김정호 (한화에어로스페이스) ,  고강명 (한화에어로스페이스) ,  박수열 (한화에어로스페이스)

초록
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유럽의 경우 항공기 엔진 개발 시 유럽항공안전청(EASA)에서 제시한 형식증명 기준을 통과해야 한다. 그 중에서 엔진의 운전한계조건에서의 엔진 구조 안정성을 입증하기 위하여 150시간 내구시험을 수행해야 한다. 150시간 내구 시험의 만족기준은 유럽항공안전청의 형식증명 기준인 JAR-E에 명시되어 있다. 현재 국외 엔진 원제작사와 협업을 통하여 Arriel 2L2 엔진을 개발 중에 있으며, 형식 증명을 위하여 150시간 내구 시험을 수행하였다. 본 연구에서는 개발대상 엔진인 Arriel 2L2 엔진의 설계 및 운용 특성을 고려한 150시간 내구시험 수행 및 절차를 정립하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In Europe, it is necessary to fulfil the type certification criteria by the European Aviation Safety Agency (EASA) when developing an aircraft engine. According to type certification criteria, a 150 hours endurance test should be performed to verify the stability of the engine structure under the en...

주제어

표/그림 (10)

참고문헌 (4)

  1. European Aviation Safety Agency, "CS-E : Certification Specification for Engine, Amendment 3", Hoofddrop, Netherlands ,Dec. 2010. 

  2. Joint Aviation Authorities, " JAR-E: Joint Aviation Requirements Engines", Hoofddrop, Netherlands, Oct. 1994. 

  3. S. Y. Park, G. C. Moon, H. C. Koo, "Establishing Engine Accelerated Mission Test Cycles complying with the CSE of European Aviation Safety Agency," Journal of Aerospace System Engineering, vol. 14, no. 1, pp. 62-67, Jan 2020. 

  4. K. M. Ko, M. H. Kim, S. S. Yoon, S. Y. Park, and S. C. Kang, "A Study on Selection of Turbo-shaft Engine Rating Structure for Rotorcraft," Proc. Of KSAS Fall Conference, Jeju, Korea, Nov. 2017. 

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