$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

응급구조과 대학생의 원격수업 경험 분석
The experience of distanced synchronous and asynchronous learning in paramedic students through focus group interviews 원문보기

한국응급구조학회지 = The Korean journal of emergency medical services, v.25 no.2, 2021년, pp.157 - 167  

이영아 (제주한라대학교 응급구조과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose: The study was a qualitative study to examine the synchronous and asynchronous distanced learning experience of online paramedic students during the COVID-19 pandemic. Methods: The subjects included 10 students enrolled in the department of emergency medical service at J City C University. W...

주제어

표/그림 (1)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

문제 정의

  • 본 연구는 코로나19 상황에서 J 소재 응급구조과 학생들의 비자발적 대학의 원격교육(실시간·비실시간)에 대한 지난 2020년 1~2학기, 2021년 1학기 총 3학기 동안의 경험을 이해하기 위하여 초점집담면접(FGI)을 시도한 질적 연구이다.
  • 본 연구는 코로나19 상황에서 응급구조과 학생들의 비자발적 대학의 원격수업(실시간·비실시간) 경험을 이해하기 위하여 초점집단면접(FGI)을 시도한 질적 연구이다
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (16)

  1. Cho YS. Issues and improvement tasks related to teleclass at university. Office of national assembly legislation and investigation 2020. Available at: https://www.nars.go.kr/unifiedSearch.do?categoryPUBLICATION&sortd&kwd%EB%8C%80%ED%95%99%EC%9D%98%20%EC%9B%90%EA%B2%A9%EC%88%98%EC%97%85%20%EA%B4%80%EB%A0%A8%20%EC%9F%81%EC%A0%90%EA%B3%BC%20%EA%B0%9C%EC%84%A0%EA%B3%BC%EC%A0%9C. Accessed Arpil 4, 2021. 

  2. Namgung JY. Status of remote school operation due to the outbreak of COVID-19. Researcher at the education statistics center of the Korea educational development institute. 2020. Available at: https://edpolicy.kedi.re.kr/frt/boardView.do?strCurMenuId69&nTbCategorySeq&pageIndex1&nTbBoardArticleSeq827914&searchKeyword_W. Accessed Arpil 4, 2021. 

  3. Korea disease control and prevention agency. Available at: https://www.kdca.go.kr/. Accessed Arpil 4, 2021. 

  4. Korea educational department. Standards for the operation of remote classes at general universities applicable to the first semester of 2020. Available at: https://www.moe.go.kr/newsearch/searchTst.jsp. Accessed Arpil 4, 2021. 

  5. Korea Journalists Association news. Phono sapiens in COVID-19 Available at: http://www.civilreporter.co.kr/news/articleView.html?idxno82486. Accessed Arpil 4, 2021. 

  6. Korean Education Academic Information. Levels and implications of educational information in korea through OECD PISA 2018. 2020;7:52-8. Available at: https://www.keris.or.kr/main/ad/pblcte/selectPblcteRMInfo.do?mi1139&pblcteSeq13281, Accessed Arpil 4, 2021. 

  7. Kyosu newspaper. Corona 19 challenges for university education' forums. Seoul national university institute of education 2020. Available at: http://www.kyosu.net/news/articleView.html?idxno53979. Accessed Arpil 4, 2021. 

  8. Hong SY, Ryu YJ. Factors affecting college students' learning outcomes in non face-to-face environment during COVID-19 pandemic. Journal of Educational Technology 2020;36(3):957-89. https://doi.org/10.17232/KSET.36.3.957 https://kiss.kstudy.com/search/sch-result.asp. Accessed Arpil 4, 2021. 

  9. Kim YJ, Kim IS. Analysis of the experience of remote classes of students at the university of education. J Curriculum Integration 2021;15(1):1-26. https://kiss16.kstudy.com/kiss61/download_viewer.asp. Accessed Arpil 4, 2021. 

  10. Seo MH. The experience of mixed lecture of nursing students. Joural of Korea Academia-Industrial cooperation Society 2021;22(3):129-37. https://doi.org/10.5762/KAIS.2021.22.3.129 

  11. Korea health personal licensing examination institute. Available at: https://www.kuksiwon.or.kr/. Accessed Arpil 4, 2021. 

  12. Keegan D. Distance education technology for the new millennium: compressed video teaching. Germany: Fern Univ., 1995. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED389931.pdf 

  13. Park SH. Analyis of structural relationships among variables influencing learning outcoms of tele-collaborative international exchange learning. Unpublished doctoral dissertation, Konkuk University, 2015, Seoul, Korea. 

  14. Kang JH, Son SM, Han ST. A study on the experience of non-face-to-face lecture by collage freashmen using focus group interview. Journal of KOEN 2020;14(7):397-408. https://doi.org/10.21184/jkeia.2020.10.14.7.397 

  15. Lee YA, Kim HS. Effect of flipped learning on self-directed learning and academic achievement in emergency medical technology students. Korean J Emerg Med Ser 2016;20(2):99-111. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2016.20.2.099 

  16. JoongAng Ilbo newpaper. Available at: https://news.joins.com/article/2407496. Accessed Arpil 4, 2021. 

저자의 다른 논문 :

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로