최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보교육학회논문지 = Journal of the Korean Association of Information Education, v.25 no.5, 2021년, pp.673 - 681
This study is a case study of artificial intelligence education subjects in the graduate school of education. The main educational contents consisted of understanding and practice of machine learning, data analysis, actual artificial intelligence using Entries, artificial intelligence and physical c...
과학기술정보통신부 (2017). 지능정보사회 중장기 종합대책. https://www.msit.go.kr/web/msipContents/contentsView.do?cateId_tsta5511&artId1364885
Touretzky, G.M., Martin, and Seehorn (2019). Envisioning AI for K-12: What should every child know about AI. Association for the Advancement of Artificial Intelligence (AACE).
교육부 (2020). 2020년 교육부 업무 보고. https://www.moe.go.kr/boardCnts/view.do?boardID346&lev0&boardSeq79918
Lee, C.H. and Kim, D.M.(2020). Learning Elements of Artificial Intelligence Based on AI Element Technologies and Domestic and Foreign AI Curriculum. Korean Association of Artificial Intelligence Education Transactions, 1(3), 21-30.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.