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스마트 장기요양 애플리케이션의 사용자 만족도 개선방안 도출: 심층 인터뷰와 토픽 모델링 활용
User Satisfaction Enhancement of 'Smart Long-Term Care' Mobile Application: In-depth Interview and Topic Modeling 원문보기

한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.21 no.1, 2022년, pp.163 - 179  

홍서의 (연세대학교 일반대학원 기술경영협동과정) ,  안재영 (연세대학교 정보대학원 비즈니스 빅 데이터 분석) ,  권영심 (명지전문대학 사회복지과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Two dominant phenomena in modern world; population ageing and digitalization, have led public sector organizations to heavily rely on B2C(Business-to-Consumer) mobile applications. Yet, fatal concerns and complaints have often been raised by the mobile application users, notably from social welfare ...

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참고문헌 (36)

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  3. 국민건강보험공단, "스마트 장기요양 수급자(보호자) 앱(App) 사용 안내문(기관용)", 노인장기요양보험, 2021. 

  4. 국민건강보험공단, "스마트 장기요양 수급자(보호자) 앱(App) 사용 안내문(보호자용)", 노인장기요양보험, 2021. 

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  31. 한은정, 이정면, 이정석, "노인장기요양보험 재가급여 이용자의 이용지원 상담에 대한 욕구 실태 및 관리방안", 건강보장정책, 제12권, 제2호, 2013, 161-180. 

  32. 함선유, 홍백의, "공식 돌봄과 비공식 돌봄의 관계: 재가 노인 돌봄을 중심으로", 한국사회복지학, 제69권, 제4호, 2017, 203-225. 

  33. Guion, L.A., D.C. Diehl, and D. McDonald, Conducting an in-depth interview, EDIS, Florida, 2011. 

  34. Kane, R.A., R.L. Kane, R.C. Ladd, The heart of long-term care, Oxford University Press, USA, 1998. 

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  36. Rust, R.T., and R.L. Oliver, Service Quality: New Directions in Theory and Practice, Sage Publications, California, 1993. 

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