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가상현실 체험형 디바이스를 활용한 스마트 헬스케어 콘텐츠 개발
Development of Smart Healthcare Contents using Virtual Reality Experiential Devices 원문보기

한국전자통신학회 논문지 = The Journal of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, v.17 no.4, 2022년, pp.739 - 744  

홍성표 (호남대학교 교양학부)

초록
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최근 기술이 좋아지며 편리함을 충분히 누리고 있는 현대인들은 편리함 다음으로 건강을 추구함에 따라 스마트 헬스케어 산업은 급격하게 증가하고 있으며, 다양한 기업에서 VR을 적용한 헬스케어 시스템 제품을 출시하고 있다. 그러나, 기존에 시장에 출시된 제품들은 가격이 비싸거나 전문적인 제품이기 때문에 일반인들이 사용하기에는 힘든 부분이 있다. 본 논문에서는 아두이노와 시중에서 판매되는 일반 자전거를 활용하여 저렴한 가격으로 언제 어디서든지 가상현실 체험과 운동을 통해 건강을 챙길 수 있는 스마트 헬스케어 콘텐츠를 제안한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Modern people, who are fully enjoying convenience with improved technology, are pursuing health next to convenience. Accordingly, the smart healthcare industry is rapidly increasing, and various companies are launching healthcare system products with applied VR. However, existing products on the mar...

주제어

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참고문헌 (11)

  1. Y. A. G. V. Boas, "Overview of virtual reality technologies", In Interactive Multimedia Conference, Bogota, Colombia, 2013, pp. 4. 

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  10. H. Kim and K. Seok, "Domestic radio waves propagate management and control systems investigate the system status," J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol. 13, no. 1, 2017, pp. 1-8. 

  11. W. Choi and K. Seok, "Survey on ways to improve the system in preparation for changes in the radio management system," J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol. 13, no. 6, 2018, pp. 1145-1154. 

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