최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.22 no.10, 2022년, pp.437 - 444
윤택남 (춘천교육대학교 영어교육과)
The purpose of this study was to investigate the effects of Read Along by Google with primary English learners' pronunciation and affective domains. In order to answer these two questions, a 4-week pilot study was conducted with 24 participants in the 6 th grade. Read Along as a main learning tool w...
B. Kachru, "Standards, codification and sociolinguistic realism: English language in the outer circle," In R. Quirk and H. Widowson (Eds.), English in the world: Teaching and learning the language and literatures Cambridge: Cambridge University Press, pp.11-36, 1985.
B. Seidlhofer, "English as a lingua franca in the expanding circle: What it isn't," In R. Rubdi & M. Saraceni (Eds.). English in the world. Global rules, global roles, London: Continuum, pp.40-50, 2006.
B. Seidlhofer, Understanding English as a Lingua Franca, Oxford University Press, 2013.
B. Yang, S. Zhou, and W. Ju, "Learning English speaking through mobile-based role-plays: the exploration of a mobile English language learning app called Engage," The EUROCALL Review, Vol.21, No.2, pp.27-38, 2013.
이정은, 정동빈, "모바일을 활용한 대학생 영어 말하기 녹음과제의 효과성," 영어영문학연구, 제38권, 제1호, pp.267-297, 2012.
손정옥, SNS를 활용한 영어 학습이 초등학생의 정의적 영역과 학업 성취도에 미치는 영향, 숙명여자대학교 교육대학원, 석사학위논문, 2014.
J. M. Howard and A. Scott, "Any time, any place, flexible pace: Technology-enhanced language learning in a teacher education programme," Australian Journal of Teacher Education, Vol.42, No.6, pp.51-68, 2017.
최미영, 너서리 라임(Nursery Rhyme)을 활용한 수업이 초등학생의 영어 발음에 미치는 영향, 서울교육대학교 교육전문대학원, 석사학위논문, 2020.
P. Ilic, "The effects of mobile collaborative activities in a second language course," International Journal of Mobile and Blended Learning, Vol.7, No.4, pp.16-37, 2015.
김유경, 멀티미디어를 활용한 영어 동화 학습이 유아 영어의 흥미도에 미치는 영향, 중앙대학교 교육대학원, 석사학위논문, 2003.
Z. Hyder, Kids can learn at home with Read Along by Google https://blog.google/outreach-initiatives/education/early-access-read-along/, 2020.
민지영, 이은주, "스마트폰 학습 앱을 사용한 어휘 학습이 초등학생의 영어 어휘 능력과 태도," 외국어교육, 제25권, 제1호, pp.130-128, 2018.
박아영, "자동음성인식 기술을 이용한 모바일 기반 발음 교수법과 영어 학습자의 발음 향상에 관한 연구," 디지털콘텐츠학회 논문지, 제18권, 제6호, pp.1101-1107, 2017.
정순원, (2011. 9. 30). "스마트러닝 ① 스마트교육이란무엇인가?," 한국교육신문. Retrieved from http://www.hangyo.com/news/article.html?no38043
문서형, 학습선호도에 따른 스마트폰 앱 활용이 영어 어휘학습에 미치는 영향 : 고등학교 학생 중심으로, 한국외국어대학교 교육대학원, 석사학위논문, 2020.
B. Song, "What does reading mean for East Asian students?," College ESL, Vol.5, No.2, pp.35-48, 1995.
Z. Sun, C. H. Lin, J. You, H. J. Shen, S. Qi, and L. Luo, "Improving the English-speaking skills of young learners through mobile social networking," Computer assisted language learning, Vol.30, No.3, pp.304-324, 2017.
S. Zhang, "Mobile English learning: An empirical study on an APP, English fun dubbing," International Journal of Emerging Technologies in Learning, Vol.11, pp.4-8, 2016.
F. Ataeifar, F. Sadighi, M. S. Bagheri, and F. Behjat, "Iranian female students' perceptions of the impact of mobile-assisted instruction on their English speaking skill," Cogent Education, Vol.6, No.1, pp.1-19, 2019. doi: https://doi.org/10.1080/2331186X.2019.1662594
함순애 외 10인, 초등학교 영어(5~6학년군) 지도서, 천재교육, 2019.
이승민, "초등영어 수업에서 분절음과 초분절음 학습을 위한 분석적 활동의 효과," 영어교과교육, 제17권, 2호, pp.265-285, 2012.
류진형, 영어 만화를 활용한 영어 지도가 초등학생의 영어 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향, 부산교육대학교 교육대학원, 석사학위논문, 2007.
안지수, 창의성 함양을 위한 역할 놀이가 초등영어 학습자의 말하기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향, 서울교육대학교 교육전문대학원, 석사학위논문, 2018.
해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.