최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기공학교육연구 = Journal of engineering education research, v.26 no.4, 2023년, pp.47 - 57
김동현 (충남대학교 교육혁신본부) , 황영식 (충남대학교 교육혁신본부) , 배유라 (충남대학교 교육혁신본부) , 김태훈 (충남대학교 전기.전자.통신공학교육과)
This paper examines the characteristics of shared universities in Korea and seeks future development directions from the analysis of its operation. This study overviews the current status of students and the characteristics of each major in the DSC Shared University. This provides the future improve...
김수진 외(2022). 국립대학 간 공유대학 활성화 방안 연구: 충청권 국립대학 공동 교육혁신센터 사례를 중심으로. 지방교육경영, 25(3), 167-194.
노영희 외(2019). 공유대학 운영 활성화 방안에 대한 연구-K 대학 힐링바이오공유대학을 중심으로. 한국비교정부학보, 23(1), 159-189.
교육부(2020). 지자체-대학 협력기반 지역혁신 사업 기본계획 확정 및 사업 공고. 2020. 3. 26., 보도자료.
교육부(2021). 「디지털 신기술 인재양성 혁신공유대학」기본계획 발표. 2021. 2. 24., 보도자료.
교육부(2022). '2022년 지자체-대학 협력기반 지역혁신사업 기본계획' 발표. 2022. 1. 27., 보도자료.
통계개발원(2023). 「KOSTAT 통계플러스」 2023년 봄호. 2023. 3. 27., 보도자료.
교육부(2023). 첨단분야 혁신융합대학 사업 컨소시엄 신규 선정 공고. 2023. 3. 28., 사업공고.
표연수(2020). 대학의 상생을 위한 공유성장형 교육플랫폼 사례 연구?K대학 자기설계전공을 중심으로. 문화와융합, 42(12), 393-403.
Almarabeh, T. et al.(2014). The University of Jordan e-learning platform: State, students' acceptance and challenges. Journal of Software Engineering and Applications, 7(12), 999.
Benta, D. et al.(2015). University level learning and teaching via e-learning platforms. Procedia Computer Science, 55, 1366-1373.
Costa, C., Alvelos, H., & Teixeira, L.(2012). The use of Moodle e-learning platform: a study in a Portuguese University. Procedia Technology, 5, 334-343.
Deng, L., & Tavares, N. J.(2015). Exploring university students' use of technologies beyond the formal learning context: A tale of two online platforms. Australasian Journal of Educational Technology, 31(3), 313-327.
Ghavifekr, S., & Mahmood, H.(2017). Factors affecting use of e-learning platform (SPeCTRUM) among University students in Malaysia. Education and information technologies, 22, 75-100.
Habib, M. N. et al.(2021). Transforming universities in interactive digital platform: case of city university of science and information technology. Education and Information Technologies, 26, 517-541.
Kirko, V. I., & Keusch, A. V.(2011). The Model of the Regional Innovative Platform of the Autonomic Educational Institution on the Example of the Siberian Federal University. Журнал Сибирского федерального униве рситета. Серия: Гуманитарные науки, 4(1), 90-101.
Mpungose, C. B.(2020). Is Moodle or WhatsApp the preferred e-learning platform at a South African university? First-year students' experiences. Education and information technologies, 25(2), 927-941.
Oproiu, G. C.(2015). A study about using e-learning platform (Moodle) in university teaching process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 426-432.
Perrotta, C.(2021). Programming the platform university: Learning analytics and predictive infrastructures in higher education. Research in Education, 109(1), 53-71.
Whitmer, A. et al.(2010). The engaged university: providing a platform for research that transforms society. Frontiers in Ecology and the Environment, 8(6), 314-321.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.