$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Effect of Team-based Learning on International relationship, self leadership and Learner’s Participation of Nursing Students
팀기반 학습이 간호대학생의 대인관계, 셀프리더십, 수업참여에 미치는 영향 원문보기

디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, v.20 no.7, 2019년, pp.1373 - 1380  

Moon, Duck-Hee

초록이 없습니다.

참고문헌 (29)

  1. Korea Accreditation Board of Nursing Education 

  2. 임소희. 기초간호과학 해부학 교육에서의 팀기반 학습 효과. 한국산학기술학회논문지 = Journal of the Korea Academia-Industrial cooperation Society, vol.16, no.10, 7098-7108.

  3. Journal of the Korea Society of Computer and Information Lee 22 11 73 2017 10.3743/KOSIM.2017.34.1.073 “Stress, Interpersonal Relationship, Learning Perception and Self-Efficacy of Nursing Students in Team Based Learning Simulation Practice” 

  4. Choi, Suk-Kyong. Relationship between Life stress and Quality of Life of a Nursing Students. 디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, vol.20, no.4, 807-815.

  5. The Korean Journal of Educational Psychology Kim 18 2 83 2004 “Relationships among Psychological Separation, Interpersonal Relation Dispositions and Social Adjustment” 

  6. The Journal of Korean Nursing Administration Society Seo 11 1 45 2005 “The Relationship of Self-leadership, Job Satisfaction and Perceived Outcome in Nurses” 

  7. 양남영, 문선영. 간호대학생이 지각한 셀프리더십, 임상실습 스트레스 및 임상실습 만족도 간의 관계. 간호행정학회지 = Journal of Korean academy of nursing administration, vol.17, no.2, 216-225.

  8. 박현주. 일 간호대학생의 간호전문직관, 비판적사고 성향, 셀프리더십. 한국간호교육학회지 = The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education, vol.21, no.2, 227-236.

  9. 김원경, 정향인. 한국형 에니어그램 프로그램이 간호대학생의 자아정체감, 대인관계 및 셀프리더십에 미치는 효과. 간호행정학회지 = Journal of Korean academy of nursing administration, vol.21, no.4, 393-404.

  10. Kember, David. Promoting student-centred forms of learning across an entire university. Higher education, vol.58, no.1, 1-13.

  11. 고금자, 김수진, 강희경. 일 대학 간호학생의 문제중심 학습전략이 교육만족도에 미치는 영향에 관한 연구. 한국간호교육학회지 = The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education, vol.16, no.1, 33-42.

  12. Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction Kim 15 4 309 2015 “Design and Implementation of Team-Based Learning of Pharmacology” 

  13. Korean Journal of Medical Education Park 22 3 225 2010 10.3946/kjme.2010.22.3.225 “Implementation of Problem-based Learning Combined with Team-based Learning” 

  14. Thomas, Patricia A., Bowen, Craig W.. A Controlled Trial of Team-Based Learning in an Ambulatory Medicine Clerkship for Medical Students. Teaching and learning in medicine, vol.23, no.1, 31-36.

  15. Academic Medicine Koles 85 11 1739 2010 10.1097/ACM.0b013e3181f52bed “The Impact of Team-based Learning on Medical Studies” 

  16. Building profile Warner 2007 “Networking and Relationship” 

  17. A Study on the Effects of a Group Coaching Program to Improve Undergraduates’ Interpersonal Skills and Communication Competence Park 2012 

  18. Journal of Management Psychology Houghton 17 8 672 2002 10.1108/02683940210450484 “The Revised Self Leadership Questionnaire: Testing a Hierarchial Factor Structure for Self-leadership” 

  19. The Korean Journal of School Psychology Shin 6 3 313 2009 “A Study on the Validation of the Korean Version of the Revised Self-leadership Questionnaire for Korean College Students” 

  20. The Effect on the Psychological Well-being and Academic Achievement by Self-leadership of Colleges Students Lee 2014 

  21. The Korean Association of Educational Methodology Studies Cha 22 1 195 2010 “A Development of Learner Participation Scale in Instruction” 

  22. Poster session presented at the autumn meeting of the Korean Society of Nursing Science Kim 2012 “The Effects of Team-based Learning on the Interpersonal Relationship, Problem-Solving Ability and Knowledge of Nursing College Students” 

  23. The Journal of Creative Education Lee 15 4 117 2015 “The Effect on Creative Personality, Problem Solving Ability and Human Relationship by Learner-Centered Teaching Method on Pre-learning” 

  24. The e-business Studies Noh 14 5 93 2013 10.15719/geba.14.5.201312.93 “A Study on Factors Influencing Learner Satisfaction of Team Based Learning-Focus on TBL of the Subjects Related with Business Administration” 

  25. The Korean Association of Educational Methodology Studies Jeong 24 2 355 2012 10.17927/tkjems.2012.24.2.355 “Exploring the Factors that Influence College Students’ class Participation: Focus on Autonomy Support, Academic Self Efficacy, and Task Value” 

  26. Workshop presentation file of the Korea Institute of Information Scientists and Engineers Shin 2006 “A Empirical Study on the Characteristics of Teaching Model and Teaching Materials of Computer Graphics Based on Pre-learning” 

  27. Journal of the Korean Association of Information Education Lee 10 3 307 2006 “A Correlational Study of Social Familiarity and Learner’s Participation and Performance in Web-based Team Learning Environment” 

  28. Journal of the Korean Data Analysis Society Kim 16 2 1103 2014 “Relationships among Self-leadership, Self-Esteem, and Interpersonal Competence in College Freshmen” 

  29. 이윤신, 박성희, 김종경. 간호 대학생의 셀프리더십, 자기효능감, 대인관계, 대학생활 만족. 한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, vol.14, no.6, 229-240.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로